Thursday, January 22, 2009
kong si kong si kong sini
Chinese New Year da nak dekat.kalo gi supermarket(kat Taiping ade supermarket je,shopping mall besar2 takde aa~),musti kedengaran lagu2 untuk CNY.zaman kecik2 dulu duk nyanyi lagu ni la,walaupon tatau ape makne dia.

'Kong si kong si kong sini.. yeah!'
'Kong si kong si kong sini.. yeah!'

kat umah da ade sekotak buah limau.kalau time ayah duk keje,mesti berkotak-kotak buah limau ayah dapat sampai siap sedekah kat jiran tetangga sebab tak mampu abeskan.hari2 duk ulang makan buah limau,sampai kene CiBi (cirit birit..:P).tapi sekarang ayah da pencen,maka berkuranglah bilangan kotak2 buah limau yang ayah dapat.hoho.takpe2,satu kotak pon jenuh nak abeskan.

semalam ke UTP bersama si Aimi,rakan seUTP.dia ni perangai lebih kurang cam mama saya.naek2 keta da bawak segala macam bekalan.cokelat la,buah limau la(limau lagik~).tapi bagus jugek sebab takde la rasa kebulur.so sepanjang perjalanan,keje si Aimi adalah mengoffer saya makan buah limau yang beliau tolong kopekkan.time kaseh Aimi.

owh.hamster yang adik saya bela da selamat melahirkan 7 ekor anak hari selasa lepas.tapi tadi check kat sangkar da tinggal 4 ekor jak.tatau mana ilang lagi 3.mungkinkah si ibu,Lala telah memamam anak2nya??saya tak pasti tapi memang confirm ade 4 ekor je anak hamster.logik tak kalau si ibu hamster makan anak2 dia? saya taktau bab2 ibu hamster bersalin ni.first time jaga si ibu hamster.naseb la ade Internet,sempat la saya menggoogle pasal newborn hamster.yang pastinya saya takleh sentuh baby2 hamster tu selama 2 minggu sebab takut nanti baby2 hamster tu hilang bau.bila hilang bau,si ibu hamster takkan jaga baby2 hamster tersebut sebab dia ingat baby2 hamster tu bukan anak2 dia.itu saje yang saya tau.

tadi time dinner,saya makan nasi campur sup.tatau ape nama sup tu.ayah beli kat pasar malam.sup tu agak pedas.tekak saya pule maseh terasa pedih2.saya gi redah makan sup tersebut.maka terbatuklah saya macam nak mati.siyes!saya batuk yang non-stop sampai terkeluar air mata sebab terasa tekak gatal2 bile telan sup tersebut.sekarang rasa lega sikit setelah meneguk air masak dalam kuantiti yang banyak.(jenuh aa gi toilet malam neh,pundi kencing saya musti full.hukhuk!)

okeh.suda abes.mau tengok movie pule.XD

 
posted by HidayahSham at 11:18 PM | Permalink |


3 Comments:


  • At January 23, 2009 at 12:35 AM, Blogger Dancer

    TYPING ERROR KT GOSSIP GOSSIP ENTRY I tu.. sorryyy :D :D :D :D

     
  • At January 23, 2009 at 1:25 AM, Blogger dextrike

    -kat tpg da ada tpg sentral.. T-T
    -pnah jgak dgr cte sal hamster tuh.. yg dyh tau.. kena asingkan bapak die dr anak2..bpk die makan anak..heee
    -mgkin anak2 hamster yg ilang tuh, tmasuk dlm sup kamu.. :P

    PEACE! :P

     
  • At January 23, 2009 at 10:13 PM, Blogger HidayahSham

    izza the pinkerton
    okeh2.hoho.XD

    dayah dextrike
    -tpg sentral tuh consider shopping mall eh?tak tau pule.hukhuk.
    -da asingkan da ayah hamster.die emo seh.gigit2 org sebab asingkan die dgn bini die.
    -eeeeuuuuuwwww!!!(dalam intonasi gedix~)

    PEACE NO WAR..XD