Monday, October 22, 2007
nape berat bdnku makin naek lps puase abis??
huhu..tu la realitinye..lps puase berat bdn sy lg naek..
naek 1.4 kg..mengape..mengape??
puase lps mkn byk kot..aaa..kene turunkan berat bdn balek..
salah satu carenye...puase ganti!!!
hari ni sy puase ganti..sbb thn ni kene ganti byk hari..
wuuu..xpe aa..ganti awal2..nnt da lame xyah ganti da..

hari ni x de menda sgt pon..keje sume da settle awal2..
tinggal nk wat report utk bln ni..smlm download lagu2..
pagi2 da g breakfast kat luar dgn kak yus..
da lame x breakfast kt luar..tibe2 teringin sgt nk mkn roti canai..
so dlm kul 9 lebih g aa mkn..
blk umah dlm kul 10 lebih...tgk tv jap..tghari tdr..haha..
bgn2 trus cari nasik..lapa aa...then wat keje2 umah..
ptg..bace buku cite..smpi tertdr..sbb bace sambil baring..
mlm...g JJ jap belikan ink printer utk kak yus..sbb die nk kene print final report fyp..
mlm smbg bace buku..then dgr2 lagu..rase nk tdr..
tp x ngantuk..smpi kul 1 lebih baru leh tdr..
kul 4 lebih..bgn sahur..sbb kalo x sahur mmg lembik aa sy..
pagi2 ni g keje dlm ujan renyai2..cejuk2..
da aa kat ofis tu beku gile..sweater lak bsh keje ujan..
wuu..saba je aa..sementara nk tunggu sweater tu kering..

ptg td..g JJ dgn kak yus..tapau nasik ayam..beli kaya balls..
aaa...hari ni rase letih skit..tatau aa nape..
hurm..beberapa hari lps..sy telah berjaye mengeraskan hati..
tp smlm dgn hari ni hati sy terlembut lak..
kene keraskan blk..utk kesenangan semua..
lalalala...ape yg sy merepek ni..sy pn tatau..
aaa...fara-D da tgk P.Ramlee the Musical..
teringin nk tgk..sbb cam menarik je..
tp tatau aa..sempat tgk ke x...wuuu~

mlm ni..on9..duk dpn tv..sambil sembang2 dgn housemates..
2 org da lps presentation fyp..tinggal final exam je aa..
lg sorg..ujung bln 11 abis praktikal..
nnt yg tinggal kt umah ni cume sy..and another 2 girls..
dr 6 org..tinggal 3...mesti sunyi..
sy lg aa..bln 1 br abis praktikal..
cube bygkan dlm otak 2 bln lebih bkn 1 jangka mase yg lame..
ye ke...x lame..isk2..
hari ni clare byk berckp..mentang2 da abis presentation..
tp dgr die bebel..asik tergelak je..
die duk relax baring2 dpn tv..
sabo je aa..huhuhuhu~
akak duk kms2 td..skrg da senyap dlm blik..rest aa kot..die x sihat..cian die..
ika study dpn tv..mcm2 aa minah ni..kate nk kua..x kua2 pun..
kak yus..td duk maen2 sms kt dpn tv sambil sembang2 dgn kami..
tibe2 da lari masuk blik..lyn sms aa tuh..org ade peminat le katakan..
kak nisa..pun x sihat gak..cam akak..so die lepak dlm blik dgn kak yus..
si clare tibe2 menjadi sensitif..nk tlg selamatkan kitten kt luar umah..
kitten tu suke aa wat bunyi2 yg menyedihkan..
tp mslhnye..bile sy nk pgg die..die lari..
so..sy tinggalkan je makanan kt luar umah..
if die lapar..die mkn aa..sbb care die meow2 mcm die tgh lapa..
plus die cam cube mencari mama die..tp mama die cam x de jek..
tu psl die terbiar..cian aa kat die..

aa..da bebel mcm2..huhu..
nk stop dulu..nk sambung bace buku cite..
but before i stop..just nk paste something yg sy jumpe kt blog org laen..
certain things yg kdg2 bile difikir2kan..benda yg kite akan wat..
tipu aa kalo x wat benda ni..sbb kite manusia yg dikurniakan dgn perasaan..
perasaan ingin mencintai dan dicintai..(",)

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang terbaik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6. Jika kamu menyambut hari lahir dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untukmengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca kerana saat bersamamu itu tidak akan berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kamu lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apakah gemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya berjaya.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema,atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh di mata, jauh di hati?'

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaanmu.

20. Kalau kamu melihat handphonenya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu,tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada,jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... kamu akan menyesal melakukannya!



 
posted by HidayahSham at 8:51 PM | Permalink | 0 comments
Wednesday, October 17, 2007
happiness to all
everybody deserves to be happy.
x kesah mcm mane dorg nk cari kegembiraan tu.
some people find it by themselves.
some share it with other people.
some..they find happiness from other people sadness.
tu semua hak masing2.
how they make themselves happy.
as long as you're happy..

as for me..i cant find my happiness by myself.
so i try to share it with other people around me.
for those yg share kegembiraan korg dgn sy..
semoga Allah melipat gandakan kegembiraan dlm hidup korg.
insyaAllah, sy akan berkongsi blk kegembiraan sy dgn korg..
jika diberikan kesempatan utk merasa kegembiraan.

kpd mereka yg sentiasa gembira..
bykkan bersyukur..di atas kegembiraan yg korg kecapi..
tak semua org bertuah mcm korg..
kdg2 ada org yg terpaksa berdepan dgn kesakitan..kepedihan..
cume untuk merasa kegembiraan yg sementara..
yang tak berpanjangan..
tapi..itulah nikmat kegembiraan..
walaupun sekejap..walaupun untuk seketika..
kegembiraan yg dorg rasa utk seketika tu yg akan dorg kenang..
sampai akhir hayat dorg..

kenangan..ade kenangan terindah mcm lagu indonesia tu..
ade kenangan pahit..yg tak mampu dilupakan..tapi sentiasa ada dalam fikiran..
sbb tu adalah kenangan..benda yg kita kenang..
sama ada kita nk ingat atau tak..
benda tu akan ada dlm fikiran kita..
tak akan hilang..tak akan luntur dr ingatan..
kenangan manis..lagi dikenang..lagi menggembirakan kita..
kenangan pahit..lagi diingat..lagi melukakan hati..
tapi seteruk mana pun luka hati..kita tak mampu tahan..
dari teringatkan kenangan tu..

perbaiki kesilapan dulu..
kita manusia..tak lepas dari kesilapan..
tak kira kecil..besar..kesilapan yang kita buat..
yg penting..kita ada usaha utk memperbaiki kesilapan kita..
suka tgk org yg cuba utk perbaiki kesilapan yg pernah dorg buat..
sy pun cuba utk perbaiki kesilapan sy..
kpd sesiapa yg pernah sy wat silap..
izinkan sy utk memperbaiki kesilapan sy..
sy cuma manusia biasa yg lalai..leka dgn kehidupan dunia..
gembira dgn nikmat yg sementara..

pengalaman mengajar sy..
biar org lain gembira..walaupun kita berduka..
sbb bila kita nampak org lain gembira..
akan terdetik juga sekelumit rasa gembira..dalam hati kita yg terluka..
cuma utk seketika..
dalam hati ni rasa...sakit..tapi at the same time..rasa gembira..
bagi saya..rasa yg paling sakit bila kita rasa 2 perasaan ni pada waktu yg sama..
sedih + gembira = sakit sgt2..
mcm sedih 50%...gembira 50%..
so tatau yg mana kita rasa..
sy cume mengharap..sy dpt rasa 51% gembira...49% sedih..
just for once in my life..

antara 2 keadaan..mana yg better..

1.org lain tgk kita gembira..tp sebenarnye dlm hati kita sedih..tp kita x mampu nk tunjuk..kita x mampu nk share dgn org lain..or yg btul2 terima kebaikan+keburukan kita..

2.org lain nampak kita sedih..tp sebenarnya kita gembira..plus kita ada org utk kita share..kegembiraan kita..yg tau kebaikan+keburukan kita..

semua yg jadi dlm hidup kita..ade sebab..ade hikmah..kan..
cume kita je yg x tau..x nampak..
sy just mintak..hati sy jd keras..x mudah mengalah..
mudah-mudahan..











 
posted by HidayahSham at 8:15 AM | Permalink | 2 comments
Monday, October 15, 2007
tak puas raye..isk2
aaa...mmg x puas raye..coz esok da kene blk melaka..
da blk tpg pn mlm raye..smpi chgkt jering kul 3..
awal gile..sbb bas tu pn laju..
takut sbnrnye dlm bas..takut sgt2..
1st time sy dlm bas..dr melaka ke tpg..sy x dgr lagu lgsg..
sbb rase semacam..rasa cam mlm tu mlm terakhir sy...
sy mengucap byk kali before bas gerak..
dlm bas..byk berzikir..benda yg jarang sy wat bile naek bas..
slalu saya menyanyi lagu2 dlm hp..
tp mlm raye tu..hati rasa x sedap..
rasa riso sgt..tatau nape..

dr melaka ke kl..jln x jam..
time awal2 tu ngantuk...sy tdr jap.
bile da sampai kl..jln da start byk keta..
mmg ujan dr kl ke perak..
jln time tu pun tgh under construction..
tp time tu aa driver bwk laju..
yg wat sy btul2 cuak..
bas tu suke potong bas laen kat corner..
sy duk single seat..
4 5 kali bas tu nk potong..x lps..
siyes setiap kali driver bas potong bas laen.
sy mengucap..sbb rasa cuak amat sgt..
Alhamdulillah..umur sy masih pjg..

smpi dkt RnR behrang..stop jap..
sume berderu turun sbb nk g toilet..
hampeh tul..kat RnR tu x de air..
camne nk buang air kalo x de air??????
isk2..seb baek sy x byk minum air..
so leh aa thn..smpi umah..huhuhu..
dlm kul 2.45 smpi chgkt jering..

pagi raye..sy bgn lmbt skit coz x leh g smyg raye..
keciwa2..tahun ni x dpt smyg raye dgn mama..
xpe aa..da x de rezeki...
raye tahun ni serba sederhana..
x meriah sgt..x suram sgt keadaan..
kitaorg just raye dkt2...
2nd raye..blk kg mama kt lenggong..
g 2 keta..along mama ayah satu keta..
sy angah syira satu keta..
ayah kasi sy drive dr lubuk merbau..smpi lenggong..
best2..sbb da lame x bwk keta..
raye taun ni asik mkn laksa..
angah aa untung..die suke laksa..
sy x berape sgt..mkn tp x byk...
umah maktih mkn laksa..umah makcik mkn laksa..
aaaa..huhuhuhu...

blk tpg da same day..paktih latip da sampai..
dorg sume da tdr..ye aa sampai umah kul 11 lebih kot..
sy pon tdr jap..pastu br mandi..then tdr blk..
hari ni tpg ujan..sy pn ujan gak..
huhuhu..macam2 idup ni kan..
sy pon x fhm kdg2..tp tu la idup kan..
lg kite nk cube fhm...lg confuse jdnye...
cube jd yg terbaek..walopon asik fail je..
esok da blk melaka..brg2 x siap kms lg sebenarye..
xde mood nk blk melaka..
xpe la...maybe blk melaka..sy boleh lupekan something yg..yg sy patut lupekan..
sy kene blajar pasal keutamaan..or priority..
sy fail la bab2 priority ni...

nk stop..tgh tgk cite the holiday...
tp cam x fhm..kene ulang blk aa jwbnye..
but jude law punye accent..sungguh chomel..
huhuhuhu..(",)

 
posted by HidayahSham at 10:56 PM | Permalink | 0 comments
Thursday, October 11, 2007
sunyinye ofis..indunye nk blk umah..isk2~
kat ofis ni ade 4 org je..
sedihnye..syahdunye..
nk blk umah sgt2..isk2~

mama..ayah..~
 
posted by HidayahSham at 8:24 AM | Permalink | 0 comments
Tuesday, October 9, 2007
im just a girl who wants to love and to be loved by a person..
erm..hari ni cuti lg coz sy dpt mc 2 hari..
pagi td bgn lmbt gile..tatau nape..maybe sbb tdr luar kot..
cejuk semacam..tuh yg best lyn tdr tuh..huhu
lps bgn..kepale still rase pening2..tp da x muntah da..
mandi..siap2 g byr bill dkt post office..
da lps byr..g isi minyak kt petronas ayer keroh..
mule2 ingat nk g JJ..tp tatau nape x de mood nk merayau..
maybe time tu tgh pns..sy pon x berape sihat..

blk umah..bsh sume sweaters..
tgk tv...on9...pastu da x ingat ape sy wat..
yg pastinye da 2 hari sy x g bazaar..
x tahan panas...kene panas skit je kepale jd sakit..

td dlm kul 9 g JJ..usha2 kot ade brg nk beli..
mule ingat nk beli mp3 player..tp tibe2 cancel..
coz ternampak benda laen yg lagi menarek..
so beli la that thing..actually it's not for me..
benda tu for someone else..(",)
lps beli..rase happy lak..tatau nape..
before blk..tapau nasi ayam dkt food court...
sbb dlm kepale ingat nk mkn nasi ayam je..
bile blk umah..belek2 je benda yg sy beli tu..
da puas belek...sy g mkn..
skrg peyut super duper kenyang..
nk tdr pn x leh..karang peyut boncit..
so lepak2..on9...tgk beauty and the geek kt 8tv..
lwk gak cite die..

umah ni da makin lengang..
clare dgn kak nisa da blk..
besok ika blk..kak yus da g kl..ari jumaat die blk sini..
kak yus x blk kelantan..die beraye dgn kak raudah kt melaka..
sy pule...tgh menghitung hari utk pulang ke kg halaman..
waaaa..x sabanye nk pulang..miahahaha~

aaa..esok kene bgn awal..esok suda keje..
lagi 3 hari..nk raye..bestnye!
=)

 
posted by HidayahSham at 11:04 PM | Permalink | 0 comments
Monday, October 8, 2007
aaa...lagu raye..pening2~
adey2..kepaleku suda pening..
but first...mekasih kpd kwn2 yg anta comment sempena nk raye..
maaf beta lmbt skit nk mereply sbb diri ini tidak berape sihat..
yg peningnye...bile nk approve sume comment ni..
lagu raye bertindih-tindih..ditambah pule dgn lagu yg sy dgr kt winamp..
aaa...pening2...mcm2 lagu ade..=P

xpe2..at least kwn2 ingat nk anta comment..
arigato gozaimasu...(",)
hari ni sy x g keje..sbb sy dpt mc 2 hari..
ni ari sabtu nye psl..
sy g teguk coca-cola satu botol..
di samping benda2 laen..
bile pagi ahad..bgn2 je rase pening..
ingatkan sbb x sahur...
tp bile da start muntah2..
call mama..mama ckp gastrik la tu..
ade ke patut g minum coke time pose2 ni..
mmg le kene gastrik..adey...diriku membuat experiment agaknye.

mama ckp if x tahan..bukak pose..
sbb kene mkn gak..
mule2 x nk dengor ckp mama..kunun nk tunggu sampei bukak pose..
tp da dkt pukul 5..still muntah..
nk x nk..terpakse la diriku membuke pose juge..
sedih gak..nk bukak pose..syg wooo..
tp da x thn sgt..
bukak pose dgn sebiji epal...
tp cam x berbaloi je..sbb da mkn epal..
muntah blk..aaa..maaf post kali ni agak kurang sopan yer..

mlm smlm..g klinik..kt ayer keroh height..
mintak tlg kak rini+kwn2 die hntrkan...
aaa...emo sy dgn dr tu sat..
sy bgtau aa sy muntah2..maybe kene gastrik..
dr tnye bape da jd cam ni..
sy ckp aa baru sehari..
dr tu g tanye..'u suda kawin ke'??
hampeh gas tul..nk kate ade guy tmn..xde pon..
sy ckp...'dr, sy tgh cuti skrg..camne mau pregnant..kawin pn blum lg..aiyokk'
sabo je aa dr ni...tensi2..
sy dpt ubat cakit peyut,ubat angin dgn ubat pening+thn muntah..
blk umah..ika da belikan bubur ayam mcd..
mkn 2 3 sudu..da x lalu..trus mkn ubat...
dlm kul 9 lebih sy da tdr..
dlm kul 12 lebih terjage..minum air msk..
byk kali arr terjage...tatau aa nape..

bgn pagi td..rase kurg skit pening..tp still terasa..
sy da ban coca cola..bile teringat coca cola pn da wat sy rase mual..
xnk minum daa...x sanggup..
aaaa...xsuke coca cola..air sejuk lg best..
nnt nk cari buah coz mulut ni rase cam payau..
sungguh tidak best..isk2~

aaa..x sabo nk blk raye..
blk kg...wuuu blk kg...hati riang...
sbnrnye byk benda lg nk cite..tp cam x ingat ape yg nk diceritakan..
adey2..sabo je aa..ade short term memory lost ke sy ni..

skrg suke dgr lagu kerispatih..tapi bukan aku..

Jangan lagi kau sesali keputusanku

Ku tak ingin kau semakin kan terluka
Tak ingin ku paksakan cinta ini
Meski tiada sanggup untuk kau terima

Aku memang manusia paling berdosa
Khianati rasa demi keinginan semu
Lebih baik jangan mencintaiku aku dan semua hatiku
Karena takkan pernah kau temui, cinta sejati

Berakhirlah sudah semua kisah ini
Dan jangan kau tangisi lagi
Sekalipun aku takkan pernah mencoba kembali padamu
Sejuta kata maaf terasa kan percuma

Sebab rasa ku tlah mati untuk menyadarinya
Semoga saja kan kau dapati
Hati yg tulus mencintaimu
Tapi bukan aku


nk stop dulu..nk rest..kepale sakit blk..isk..
=(
 
posted by HidayahSham at 12:49 PM | Permalink | 0 comments
Wednesday, October 3, 2007
to yeen..dont be so sad..
aaa..terlupe satu bende lak..
ma osmet..yeen da bucuk has lost her pet..
sandy da cutest hamster i've ever seen..
sy amat suke bermaen dgn sandy..
sbb sandy amat manje...dan die slalu dgr luahan hati sy..
waktu kt utp dulu..
kpd yeen..dont be sad eh..
kot2 ade kat umah ko...
bwk2 bersabor yer..

 
posted by HidayahSham at 10:05 PM | Permalink | 0 comments
short cut..bubur lambuk..kuih sampel..(",)
yer2..3 benda di atas merupakan benda2 yg sy dpt..

psl kuih sampel..akak ofis kasi lg..huhu..rajin kan akak ofis sy kasi kuih sampel..mekasih yer akak..
akak2 ofis sy best..byk membantu..mengajar..ttg idup sebenar..plus ajar selok belok kat melaka ni..
tu yg penting..huhuhu...kalo g shopping baju dgn dorg..mmg best..sbb ade tukang bargain..sy x reti nk mintak kurang aa..problemo tul...isk2~

2nd thing is short cut...actually sy tau short cut ni 2 hari lps..but i was too lazy to update my blog..besides, mood x berape ok..so ari ni baru nk cite psl short cut ni...setelah mencube selame 2 hari..kesimpulannye..short cut tu bergune if main road da jam...short cut nk ke peringgit..ni pon dak ofis lame tlg tunjukkan..mekasih chong..jasemu dikenang..short cut yg sy lalu ni..ade kureng skit..walopon mmg agak dkt..dan mmg jalan tu ramei org2 tau je gune..jalan tu kan...aaaa...ade 19 bonggol!!!!!
sakit gak aa..asik nk kene brake je keje sy...tp maybe sbb kalo x de bonggol..org sah2 bwk laju..
so..smlm dgn kelmarin da try lalu short cut tu sorg2..da leh ingat jln..kire da ade alternatif laen aa selaen main road if nk g bazaar peringgit...

3rd thing is bubur lambuk...hari ni sy dpt bubur lambuk..2 bekas lak tu..sbb ade lebih..bagus2..ade benda utk sahur da...huhuhu...kalo kt umah..ayah slalu amik bubur lambuk kat surau changkat jering..bubur lambuk kat situ cedap..sy cuke mkn...tp kat sini...ni la 1st time mkn bubur lambuk..isk2..

rasenye x de mende laen yg jadi selaen 3 benda ni..cume sy aa...asik2 wat silap2..kenape yer..sy slalu wat silap..erm..kpd org yg telah sy wat silap...sy btul2 mintak maaf...xde niat sy..nk wat silap dgn awk..

aaa...nk stop..nk tgk tv...indunye kat mama,ayah,angah,syira,along,atuk...kucin2..indu nk blk umah..=(


 
posted by HidayahSham at 9:46 PM | Permalink | 0 comments
Monday, October 1, 2007
yesterday..
2 things happened to me yesterday..
good thing..and bad thing...
but let me start with the good thing first..

smlm berbuke puase dgn saza+her family..
saza dtg mlka..blk kg die..
die da call pagi2 smlm..tp sy tdr x hengat dunie..
x sedor die call..bile bgn,tgk da ade misscall..
tp no x tau..so wat dek je aa..
bile tghari..saza call lg skali..die kasitau die ade kt melaka skrg..
die ajak jumpe kt JJ...sy pon x de keje smlm..
g aa jumpe die..ingatkan die sorg..rupe2nye die dtg dgn family die..
plus family uncle die...dorg shopping brg2 utk nenek..
saza ajak berbuke dgn umah nenek die..
aaa...malu kot sy..sorg2..laen sume family die..
tp fikir2 da lame x lepak dgn saza..so sy ikut je aa..
tinggal moto kt JJ..sy ikut saza blk umah nenek die..kt seri duyong..
smpi umah nenek saza..da kul 4..
mama saza+auntie saza+bibik da start memasak..
kami anak2 gadis pn join sekali..
saza expert memotong..huhuhhu..
cousin saza..nabila expert menggoreng..
sy+adik saza expert bersihkan taugeh je..miahahaha..
kecoh aa kt dapur..bile sume bersame-same memasak..
teringat time kt umah..bile sedara mara blk kg..
mesti memasak ramai2..best..walopon realitinye sy tlg tengok je..miahaha..


then dlm kul 5 lebih..sy+saza+nabila+adik saza g bazaar dgn ayah saza..
aaa...ramai org kat bazaar...lebih kurg cam kat bazaar peringgit..
beli air mcm2 jenis..huhuhu...mmg x leh thn aa tgk air mcm2 kaler..
blk umah dkt kul 7..ktorg start angkat2 lauk..letak kt ruang tamu..
ade bihun goreng..sambal goreng yg pds but sedap gile..kari daging..
ayam goreng..aaa..byk sgt..x mampu nk ingat da..tp mmg byk gile aa makanan..
mmg peyut sy amat penuh smlm..da lame x mkn byk cam smlm..
then dlm kul 9..mkn sushi lak...ni anak2 gadis je mkn..huhuhu...
sambil mkn..sambil bercerite sesame kami..
mostly teringat cite kt utp la...indu lak kt utp..huhuhu..
dlm kul 10...sy blk..ayah saza hntrkan..saza+nabila+adik saza ikut skali..
peyut mmg kenyang gile amat bangat..x tergamba kepadatan peyut sy smlm..Alhamdulillah..
sy call mama..bgtau yg sy bukak pose kt umah nenek saza..
rupe2nye kat umah pon family pak cik man dgn ibu ade skali..coz anta atuk blk umah..
mama ckp ade nasi ulam...da lame x mkn nasi ulam..aaa...cedap2..
mesti ade daging bakar..isk2..meleleh saliva sy...huhuhu
kesimpulannye...smlm mmg best gile bukak pose...
to saza...thanx a lot for inviting me to ur granny's house..
i really enjoyed it..terubat rindu nk bukak pose dgn family aku..(",)
(smlm yg sy maksudkan..ialah ari sabtu..lupe lak skrg da msk ari isnin..isk2)

hurm...xde mood nk cite cerita sedih aa...
bia aa benda tu berlalu...cam angin...
tanak fikir sgt..coz nnt sy gak yg rasa sakit..
just..nk carry on with my life..
i just wanna have fun..nk happy..
macam org laen..
i deserve to be happy...mcm org laen...kan2..

this song..means something to me..

I've been twisting and turning in a space that's too small
I've been drawing the line and watching it fall
You've been closing me in , closing the space in my heart
Watching us fading and watching it all fall apart

Well I can't explain why it's not enough
Cause I gave it all to you
And if you leave me now
Oh just leave me now
It's the better thing to do
It's time to surrender
It's been too long pretending
There's no use in trying
When the pieces don't fit anymore, the pieces don't fit here anymore


You pulled me under, I've had to give in
Such a beautiful myth, that's breaking my skin
Well I'll hide all the bruises; I'll hide all the damage that's done
But I show how I'm feeling until all the feeling has gone

Well I can't explain why it's not enough
Cause I gave it all to you
And if you leave me now
Oh just leave me now
It's the better thing to do
It's time to surrender
It's been too long pretending
There's no use in trying
When the pieces don't fit anymore
The pieces don't fit anymore

Oh, don't misunderstand how I feel
Cause I've tried, yes I've tried
But,still I don't know why
No I don't know why, I don't now why

Why I can't explain why it's not enough
Cause I gave it all to you
And if you leave me now
Oh just leave me now
It's the better thing to do
It's time to surrender
It's been too long pretending
There's no use in trying
When the pieces don't fit anymore
The pieces don't fit here anymore

The pieces don't fit anymore

nk tdr...esok kene bgn awal..nk sahur..then keje..keje..keje..
hehehehe...ciao~

 
posted by HidayahSham at 12:24 AM | Permalink | 0 comments