Friday, December 12, 2008
5 k.e.g.i.l.a.a.n.ku
1.iced lemon tea

dalam bahase melayu,tehoaislimau.da addicted minum air ni setiap kali makan.tiap2 kali nak makan,saya mesti gi belakang umah cari buah limau,potong dan perah itu limau,campur dengan teh O yang mama da bancuh,taruk ais berketul-ketul.masyuk siot.tapi dulu ade member penah bagitau,tak elok minum tehoaislimau ni selalu sebab air teh akan berlawan dengan jus limau tuh.huh,macam otomen lawan resakse tu ke?tapi2..erm,da gian kot.huhu.

2.licence to grill@AFC (channel 703).

'it's time to grill!' tu le sore si lelaki bajet seksi dalam montage rancangan memasak favorite saya buat masa sekarang.isk2,bile tengok je rancangan ni,nafsu makan musti bergelora.huahua.paling tak tahan part dia grill lobster,mak aih lobster besor2,bile kena api merah je kulit.menitik air liur.*tak senunuh!*

3.burger pasar malam sehinggit satu

da bosan makan burger2 kat McD,kini saya bertuko selera.suke makan burger pasar malam yang harge sehinggit satu burger.jangan sesekali compare burger pasar malam dengan burger McD,sah2 le jauh beza.tapi maybe sebab burger pasar malam simple je kot,tu pasal saya suke.

4.bakar daun2 kering yang berguguran

hak2,bunyinye langsung tak mesra alam.tapi tu la habit saya.kata duk area kampung,pokok2 bersepah di sana sini menggugurkan daun2 kering di halaman umah.saya selaku anak yang separa rajen akan menyapu daun2 kering tersebut lalu membakarnya.bau daun2 kering terbakar,macam bes sebab terasa cam suasana kampung yang betul2 kampung.*nyanyi lagu Nora..'owh inilah...desa yang terchenta'*

5.melahap tak kira masa

isk2..ni masalah serius yang saya hadapi.boleh kata setiap masa mulut saya nak mengunyah.mungkin jugek saya mau "bercuti".tu pasal nafsu makan tak terkawal.tapi tak bagus untuk perkembangan badan saya aa.tau2 je aa time cuti saya tak banyak aktiviti macam time study.so besar kemungkinan makanan2 tak dapat diproses dengan lengkap,lalu menyebabkan pertambahan berat badan yang tidak terkawal.haish2,kena berjoging aa jawabnya.kaman2,esok pagi ke lake garden!


aa..lapa2.saya mau makan.makan..makan..makan!
 
posted by HidayahSham at 8:30 PM | Permalink |


4 Comments:


  • At December 12, 2008 at 10:07 PM, Blogger Aida Zahrol

    weh...tehohaislimau + bege sehinggit satu buat ko kelihatan sexy la...makan banyak2 weyh...

    hoho...dah cuti ke ape?

     
  • At December 13, 2008 at 12:10 AM, Blogger HidayahSham

    uik..btui ka aida?
    sexy mexy ni aku tak kesah sgt,janji berat aku turun sampai 50.skrg 52.mau turun lagik!

    yup2..skrg tgh cuti sem.di taiping bandar hujan..huahua.mai le melawat aku weh.XD

     
  • At December 13, 2008 at 6:23 PM, Blogger fara-D

    point no 5...juga dilalui oleh saya ye. waaaaa..... nak joging, pagi bgn da dekat tgh hari, ptg salu ujan...(hehe! alasan manjang kan!!)

    jom swimming lah!lalalala

     
  • At December 13, 2008 at 7:43 PM, Blogger HidayahSham

    tu la pslnye weh.semang je aku berazam nak joging,alih2 bangun pukul 10.joging atas katil aa jawabnye.

    swimming eh..bule kot.aku swimming kat sungai blakang umah aku sudey.sambil swimming bule fishing.hak2.XD