Wednesday, November 26, 2008
t.r.u.s.t + e.m.o.sial.
baru sebentar tadi saya bercerita panjang dengan Fara-D pasal kisah hidup saya.(sorry ye fara,aku cite panjang2 dgn hg..huk huk).puas suda bile segala isi yang terbuku dalam hati ni dapat dicurahkan kepada seseorang yang saya PERCAYA@TRUST.diulangi, SESEORANG YANG SAYA PERCAYA@TRUST.

tak mudah untuk saya percayakan seseorang.saya tau orang laen pun sama jugak kan.takkan kita simply nak percaya orang yang kita tak tau latar belakang,asal usulnya.selalunya,kita akan mula bagi kepercayaan kita dekat seseorang yang rapat dengan kita,ataupun seseorang yang kita sayang.macam saya,mula2 saya bagi kepercayaan saya dekat seseorang yang saya pernah sayang.tapi,sekarang kepercayaan tu saya bagi dekat seseorang yang rapat dengan saya.alasan kenapa saya beralih kepercayaan saya..sebabnya saya rasa lebih selesa untuk bercerita semuanya dengan orang yang rapat dengan saya.dan saya yakin kepercayaan saya takkan DIKHIANATI oleh orang yang rapat dengan saya.

semua orang ada rahsia hitam@dark secret.saya ada juga.ade certain orang prefer simpan dark secrets diaorang sorang2,tak share dengan orang laen.saya pulak tershare dengan orang yang saya pernah TRUST.hurm,benda da lepas kan.nak buat macam mana.bukan boleh pusing balik masa yang da berlalu.cume saya rasa ralat sikit sebab saya terlampau cepat percayakan seseorang yang saya sayang sampai sanggup ceritakan dark secret saya.sebelum ni saya simpan sorang2 saje.haish,betul kata orang.CINTA ITU BUTA.dalam sekelip mata,lupa segalanya.mintak2 lepas ni saya tak buat benda yang sama.pengalaman mengajar saya untuk lebih berhati-hati bila menyayangi seseorang.

---------------------------------------------------------------------------------------

sesi emo bermula:

aku tau la aku ni tak le sepandai orang laen.aku bukannye scorer,dapat cgpa tinggi2.so aku tak paham aa bahasa orang2 yang dapat pointer 3.5 above ni.aku paham bahasa orang2 average macam aku je.tapi yang ko pun,structure ayat tak betul.pastu suh aku gune OTAK AKU SENDIRI.memang aa aku gune otak aku sendiri,takkan aku nak gune otak-otak udang....sengal!

orang laen pon ade perasaan jugak weh.bukan ko sorang je ade perasaan.orang laen pon reti gak rase sensitif.cume dorg tak le menunjuk macam ko.kalo semua orang nak tunjuk yang dorg tu sensitif,mampos aa sume orang duk gado,emo2 sesama sendiri.consider aa sikit perasaan orang laen.if ko nak orang jaga perasaan ko,ko pandai2 aa jaga perasaan orang laen.kat dunia ni bukan ko idop sorang2.orang laen pon ade jugek.tolong la belajar GIVE AND TAKE.jangan semedang nak TAKE aje.kang orang taknak GIVE kat ko,saket kot ko sorang2.

lagi satu,belajar2 le untuk tidak mementingkan diri sendiri.jangan la SELFISH melampau.kalo ko belajar mane2 theory of ethics pon,takde satu theory pon yang suh manusia ni mementingkan diri sendiri.paling2 kurang suh consider pasal diri sendiri dan jugak orang laen.baru la beretika idop kat muka bumi ni.eh,ke ko tak kesah pasal benda ni??tu pasal ko pentingkan diri sendiri.asal diri ko sorang senang,suda.orang laen susah pasal ko,ko tak amik kesah.aish,pelik aa manusia macam ni.


---------------------------------------------------------------------------------------------

sesi emo berhenti seketika untuk iklan~

hah...letih berurusan dengan manusia yang seperti di atas.letih otak, nak figure out ape sebenarnye yang die pikir.ye la kan,perspective dia kan berbeza dengan perspective saya.saya ni hanyalah MANUSIA BIASA, bukan MANUSIA LUAR BIASA.disebabkan saya ni MANUSIA BIASA,cara pemikiran saya samalah seperti pemikiran manusia biasa yang laen jugak.

eh...teremo kembali.adjust balek
Mode Emo: OFF

isk2..malam2 bute ni boleh pulak saya teremo.nak buat camne kan,perasaan tak boleh dikawal setiap masa.kadang2 tu,perasan ni melompat tergedik-gedik untuk emo gara-gara pengaruh luar yang tak dapat dielakkan.huk huk~

aaa..badan da saket2 ni.sumenye gara2 hangkut barang2 dari tingkat 5,duk naik turun hostel.tu la,sape suh buat bilik kat hostel tu macam kat bilik umah sendiri.kan da teruk kena hangkut semua barang2 bawak balek.padan muke aku~





 
posted by HidayahSham at 12:28 AM | Permalink |


1 Comments:


  • At November 27, 2008 at 1:25 AM, Blogger fara-D

    chill ya beb! heheh!
    wat to do, that's wat we call life. like it or not,setiap manusia ada ragam dia, yg comel, yg menjengkelkan, yg menyejukkan hati hatta membakar hati. usahlah berduka hanya kerna segelintir golongan itu, kerna life is too short to be bothered by these little ppl. heheh! mwah!