Tuesday, November 18, 2008
k.a.p.a.l k.a.w.a.n
lepas baca entry pia pasal friendship,saya baru tersedar yang ada satu masa,saya hampir2 terlupa betapa pentingnya kawan2 dalam hidup saya.

saya mengaku,saya pernah buat silap.saya abaikan perasaan kawan2 saya.bukan sekali,bukan dua kali,tapi berkali-kali.mungkin sebab time tu,sifat ego terlampau tinggi..ataupun saya terlalu mementingkan diri sendiri.besides,saya ni cepat cemburu kot.huahua,mengom sikit saya ni.saya cemburu bile member2 yang rapat dengan saya,tiba2 rapat dengan orang lain.tapi sekarang,rasanya da kurang da sifat cemburu2 ni.ye aa,saya bukan ade hak nak halang dengan sape member2 saya nak berkawan sebab saya pun akan rasa tak bes bila member2 control dengan sape saya nak berkawan.

ada orang pernah bagitau saya yang saya ni keras kepala (ingat dalam kepala ni ade batu ke..isk2~).ok la,saya pun sedar saya memang agak stone head sikit.saya selalu rasa saya betul,orang lain yang salah.saya asyik nak menang.dan pasal sifat keras kepala ni la saya selalu ade konflik dengan member2.dari kat smktt sampai ke UTP,at least mesti sekali saya ade konflik besar dengan member2 saya.cume yang pelik sikit,bile saya ada konflik besar dengan member2,once kitaorang baek balek,saya jadi lebih rapat dengan dorg.saya lebih percayakan dorg.mungkin sebab saya rasa dorg bole terima keburukan2 saya,so saya da mula rasa berani untuk percayakan dorg.

tapi tak bermakna saya kene ada konflik dulu,baru boleh baek dengan member2.huhuhu,susah aa hidup camtu.silap2,tak dapat kawan la saya kalo asyik nak ade konflik je.cume,kadang2 tu bile timing tak betul,konflik pun terjadi.dan selalunya konflik tu disebabkan saya.huahuahua.saya ni jenis moody tak tentu masa.mula2 mood saya ok,leh gelak2 dan happy bersama member2.tapi dalam sekelip mata,mood saya boleh berubah,mungkin saya terasa dengan ape yang member2 saya cakap ataupun sebab2 laen.bile saya start moody,saya senyap..lalu merusakkan suasana.haish,teruknya saya.tapi saya tak dapat lagi cara nak menetapkan mood supaya tak berubah.kalo la ade suis ON/OFF untuk mood,memang saya akan sentiasa ONkan je suis tu.

bila saya nak betulkan mood saya,saya kene duk sorang2 dulu.kalo kat mrsm,saya selalu lepak kat tepi volleyball court,yang ade dinding besar kaler hijau.tak pun saya merayau kat tepi padang,tengok orang beriadah (dalam erti kata laen,bersukan~).insyaAllah,mood saya akan kembali seperti sedia kala lepas duk sorang2.lagi satu cara saya nak mengembalikan mood ialah dengan mencari member2 yang boleh buat saya bergelak ketawa.ni slalu saya praktikkan kat UTP.saya gi bilik member2,kununnya nak dengar gosip2 terbaru ala2 gossip girl.bile da dapat gelak2,mood saya pun ok balek.

terima kasih kepada seseorang yang sedarkan saya betapa berharganya erti persahabatan dalam hidup ni.saya tengok gamba2 dia dengan member2 dia.rasa macam bes je hang out dengan member2.buat jahat bersama-sama (part ni yang best bile buat ramai2...huk huk!).tengok life dia tak membosankan.sentiasa ada member2 untuk share susah senang.saya pon mengikut jejak langkah dia dengan slalu hang out dengan member2 saya.memang betul pon,life lagi best bila dapat share happy moments dengan member2 instead of happy sorang2.sharing is caring!!tapi saya tak faham kenapa ade sesetengah orang boleh blame member2 dia bile benda2 buruk jadi kat dia.bukannya member dia yang kawal segala benda kat atas dunia ni.pelik2.bikin pising kepala bila pikir benda ni.so takyah pikir~

huh..saya taktau ape motif entri kali ini.sumenya luahan isi hati saya buat masa sekarang.kepada rakan2 yang saya pernah buat salah dengan korang,terasa hati ke..tolong mahapkan saya.takde niat dalam hati nak buat camtu.tapi kadang2 saya tak perasan apa yang saya cakap/buat membuatkan korang kecik hati.mahap ye rakan2~

saya setuju dengan pia,biar kita tak banyak harta,tapi jangan kita kurang member2.melainkan kita ni jenis orang tak biasa berkawan,mungkin kita tak tau nak hargai nilai persahabatan kita dengan member2 kita.janganlah sampai kita duk asyik mengejar harta dan pangkat,tapi slowly baru kita perasan yang member2 kita makin lama makin sikit.saya tak nak jadi golongan macam ni sebab saya biasa berkawan dan saya memang suka berkawan.harta saya adalah member2 saya.

kepada member2..SAYA SAYANG ANDA SEMUE!!

sekian,terima kaseh!
 
posted by HidayahSham at 5:12 PM | Permalink |


2 Comments:


  • At November 19, 2008 at 12:04 AM, Blogger fara-D

    sayang kamu jugek! huhuhu!


    ahahaaaa...

    terima kasih kepada seseorang yang sedarkan saya ...

    siapakah siapakah? (erk...maap. fara-d skang mmmg bughok prangai sket, suke nyebok! kekekeke)

     
  • At November 19, 2008 at 5:21 PM, Blogger HidayahSham

    wuuwu fara..tu soklan cepu gangsa tu.
    kalo nak tau,kene story face-2-face same ko..huahua~

    insyaAllah if aku jadi pi teater dgn ko..kita story psl benda ni yeh..=)