Sunday, December 14, 2008
nama oh nama
otw balik dari kenduri kawan ayah,saya dan parents sembang2.da masuk bulan 12 ni,maka berderet la kenduri2 kawin yang family saya kene pegi.sambil sembang,mama listkan kenduri2 untuk next week.

tengah mama sibuk duk cite pasal kenduri,terkeluar la nama2 orang yang bunyi pelik.saya terfikir,memang ramai nama2 pelik sebenarnye.slalunya nama2 pelik ni nama pendek/nicknames orang so that senang orang laen nak recognize.

contoh nama2 pelik yang saya penah dengar:

1.pakcik din kona
kona tu sebenarnye corner.pak cik ni umah dia dekat corner jalan.so nak senang,panggil je pakcik din kona,sebutan orang2 kampung.

2.mat tok bomoh
ni rasanye sebab tok kepada si mat ni,seorang bomoh.maybe2.

3.mat kerengge
mat ni pula saya rase either kat rumah dia banyak kerengga or badan dia macam kerengga,kurus melidi.

4.makcik bakyah mat spring
ahahaha,name makcik ni bes.time dalam kete tadi mama mention.tibe2 ade spring.mama bagitau,mat spring ni nama ayah mertua makcik bakyah.isk,camne boleh termasuk sekali nama ayah mertua ni.pelik2.

5.halim jerman
ni nama kawan ayah.ayah cakap pakcik ni kalau dia buat lawak,ekspresi muka dia tak berubah.garang semacam je.tapi walaupun muka garang tapi hati baek.hehe.

6.mat bunge
ni kawan ayah jugek.pakcik mat bunge ni,jenis yang suke sembang2 dengan perempuan.bak kata ayah,kalau sembang dengan perempuan,asyik tersenyum je.tapi bukannye miang.cume dia suke melayan je.hak2~

7.bond
ini bukan james bond,just bond.ini nama classmate saya time kat mrsm.name dia laen sebenarnya,tapi saya tak sure camne name dia bole bertuka jadi bond.

8.paklah
actually nama ni pelik sebab sama dengan PM kite.saya kenal 2 orang paklah,sorang paklah smktt,sorang lagi paklah UTP.1 persamaan yang saya nampak dekat orang yang bernama paklah ni kan,dorang ni kurus dan tinggi skit dari saya.*rindu mau tangkap gamba gune slr camera paklah UTP...hik2*


emm,ikutkan ade lagi nama2 pelik yang saya dengar.tapi nama2 tu,bunyi macam kurang sopan untuk dimention kat blog.tapi yang pastinya,lagi pelik nama seseorang,lagi senang untuk kita ingat.XD


 
posted by HidayahSham at 3:19 PM | Permalink |


4 Comments:


  • At December 15, 2008 at 8:25 PM, Blogger fara-D

    btol btol. nama pelik, kadang2, mengaitkan orang2 itu dengan sekitar/kesukaan mereka/fizikal mereka untuk bezakan antara satu sama lain, especially, jika ada orang berlainan yg sama nama. mcm family mak aku, ada uncle din.... sorang tu abang mak aku, sorg lagi sepupu mak aku uncle din gak, tapi panggil uncle din toqua (sbb dia suka makan toqua=tauhu) huhu.

     
  • At December 17, 2008 at 5:29 PM, Blogger HidayahSham

    aha..btui2.name pelik2 relate dgn environment/ape yg dorg suke.huhu.macam2 manusia ni kan.XD

     
  • At December 31, 2008 at 12:49 AM, Blogger Chika Chika

    nama BOND tu agak dahsyat.

     
  • At December 31, 2008 at 10:45 AM, Blogger HidayahSham

    huhu..memang nama dia agak dahsyat.orangnya pun dahsyat jugek.dikenali satu sekolah rasanye..untuk lebih info,sila rujuk kepada fara-D tomei kerana beliau rakan sekelas Bond selama 2 tahun.saya setahun jek.XD