Wednesday, December 31, 2008
tata 2008..welcome 2009!
maka tibalah hari terakhir untuk tahun 2008.esok bermula tahun baru 2009.herm,bagi saya takde beza pun,cuma peralihan tahun yang menunjukkan peningkatan usia saya.kan best kalo setiap kali new year,umur maintain 21 tahun.musti indah hidup ini..XD

tahun 2008,banyak benda jadi.yang baik,yang tak berapa baik,yang biasa2 pun ada.so sempena hari terakhir 2008,saya mau list beberapa benda yang terjadi dalam tahun ini.layan~

1.saya dapat anak saudara sulung,atau dalam erti kata laen,saya dapat title makcik.
anak saudara saya,Umar Mukmin selamat lahir pada 25/9/2008.tapi2, saya tak digelar makcik di kalangan ahli keluarga,sebaliknya saya dipanggil Auntie D.bak kata mama,rambut depan pun dah perang,elok la tu panggil Auntie D.mama cube memerli dengan nada halus namun mampu mencucuk diriku macam jarum.hukhuk.

2.saya menjadi owner seekor hamster,Nyot Bucuk.
actually dia tak bucuk pun sebab dia seekor hamster yang pandai menjaga kebersihan diri.rasanya dia ni metrosexual hamster kot.sebagai seekor dwarf hamster,Nyot boleh dikatakan agar besar sebab saya suka bagi dia makan banyak2.mungkin dia mengalami obesiti.naseb ko la Nyot~

3.saya + rakan2 pergi tengok Voices Charity Concert @ MMU Cyberjaya.
haaaa...ni antara benda best yang jadi tahun ni.saya dan rakan2 akhirnya berjaya memenuhi impian yang tak berapa besar untuk tengok Voices'08.saya selaku orang yang memberi cadangan supaya kami pegi tengok Voices'08 sangat la gumbira sebab kami seronok+puas hati dapat tengok depan2 mata perfomance dari indie bands walaupun duk kat belakang2.tapi kenangan paling tak dapat dilupakan bila kami terlanggar 'mayat' kat tengah2 jalan otw nak balik.satu kete menjerit ketakutan.huhu.

4.saya belajar untuk tempek2 make up,walaupun tak selalu.
semuanya kerana cik Saza a.k.a rumet saya di UTP.dia la yang tolong make upkan saya.thanks ye rumet...rindu ko aa~mana tak kene make up,tahun ni 2 kali dinner.takkan le nak gi dinner muke tanpa make up kan.sekali sekala mau jugak berubah angin,pakai make up.huhu.kenangan best time class party (dinner untuk ICT+BIS),saya menang Best Dress Award.tak sangka boleh menang.hati berbunga riang aa time tu.XD

5.tengok cite hantu bersama rakan2 kat GSC Ipoh Parade.
sepanjang hampir 5 tahun saya duk kat UTP,cuma 2 kali je saya tengok cite hantu bersama rakan2.cite2 laen memang berlambak,tak terkira.da le kat GSC sound system dia melampau2 bagus.rasa macam hantu je duk mengilai kat sebelah.time kitaorg tengok,orang pun tak ramai.lagi le seram sejuk.rakan2 saya sanggup belanja saya semata-mata nak suh saya tengok cite tuh sama2 sebab dorg tau saya takkan menghabiskan duit tengok cite hantu...sebab saya....erm..kurang berani.mekaseh ye rakan2 kerana sudi belanja diriku.=P

okie...sudah abes.tak larat nak cite banyak2.benda2 yang tak berapa best,saya tamau cite di sini.biarlah jadi kenangan.dah lepas,buat ape nak dikenang kembali,nanti sedih pule rase di hati.

erm..saya ni jarang ada azam untuk tahun baru sebab..sebab tak biasa berazam kot.tapi hopefully tahun 2009 bakal membawa kegembiraan untuk saya dan semua.

akhir kata untuk tahun ni...Tata 2008 and Welcome 2009!!
 
posted by HidayahSham at 8:06 PM | Permalink |


6 Comments:


  • At January 1, 2009 at 1:05 AM, Blogger Adlynna

    haha. ceess penakut kelu la hang ni
    ;P

    rumey ku.~~ kite byk gosip kan.
    ahaks..

     
  • At January 1, 2009 at 2:29 PM, Blogger HidayahSham

    huhu..ko ni,macam tatau je kelemahan aku tu.tapi at least aku bejaye jugek tgk cite hantu dgn korg kan.XD

    kite kan gossip girl..XOXO.

     
  • At January 1, 2009 at 5:11 PM, Blogger fara-D

    best dress award? feewwwiiit!! sila la post gambo anda dengan dress tu.... nak gak tgk!! hehe

     
  • At January 1, 2009 at 5:23 PM, Blogger HidayahSham

    wuuu..u neh,i ni pemalu orgnye,nak post gamba2 sebegitu.hukhuk.

    ikutkan baju yg aku pakai tu simple jek.tapi dorg vote sebab aku ni jenis tak penah pakai baju2 yg menunjukkan style2 kegadisan.time dinner tu aku pakai..maka termenang le pulok.XD

     
  • At January 6, 2009 at 7:22 PM, Blogger Unknown

    nak tengok gak baju best dress! heee.

    wah aunty D. glamour gila. aku anak-anak sepupu semua panggil mak long. huhuhu tak best!

    anyways, happy new year sham :)

     
  • At January 7, 2009 at 11:53 AM, Blogger HidayahSham

    huahua..kalo aku tunjuk gamba dress tersebut,sile jgn komen ape2.sangat2 simple sebenarnye.=P

    mama aku aa..duk usik2 aku,dia ckp bile abg aku dpt anak dia,aku ni akan dipanggil auntie D.kan da melekat.masin sungguh mulut para ibu ni kan.huhu~

    happy new year to u too alin..XD