Tuesday, July 1, 2008
Nyonyot!
Nyonyot!
oo Nyonyot!

hehehe...ingin saya hebahkan bahawasanya saya sudah mempunyai satu aktiviti baru untuk cuti semester yang nak dekat habis ni..dan aktiviti yang saya maksudkan ialah bermain dengan Nyonyot yang bucuk!

Nyonyot tu nama hamster yang saya baru beli hari sabtu lepas. so secara automatiknya birthday si Nyonyot jatuh pada 28 Jun 2008.ikutkan hati saya,saya nak bela sugar glider.tapi malangnya sugar glider takde kat bandar Taiping yang asyik hujan je lately,lalu saya pun mengambil keputusan untuk membela hamster.tapi saya nak jugak bela sugar glider,insyaAllah lepas dah grad sebab sugar glider is quite expensive as compared to a hamster.tak silap saya,seekor sugar glider harga dia lebih kurang RM200 kot.if silap informasi,maaf ye.

berbalik kepada cite si Nyonyot.saya nampak dia time pegi pet shop dekat dengan area rumah saya.niat sebenar saya pegi pet shop tu sebab nak tengok kot2 aa ade jual sugar glider kat situ..tapi rupa2nya takde.saya pun cuci mata tengok binatang2 lain kat situ.ade aa ikan.saya taknak bela ikan sebab dah selalu tengok ikan,ikan pun da slalu tengok saya.kat rumah ni ade 4 akuarium ikan,jadi saya macam da biasa sangat tengok ikan.selain ikan,kat kat pet shop tu ade jual burung2.huuu,saya memang tak penah bela burung dan takkan bela burung kot.ada satu time aa saya tolong jaga seekor burung ni yang cedera.nama burung tu Chinonet.saya sempat jaga Chinonet 2 hari je,lepas tu Chinonet menghembuskan nafasnya yang terakhir.saya cam takut aa if saya bela burung lagi,besar kemungkinan mati pulak burung tu.

saya ronda2 lagi dalam pet shop,saya ternampak aa hamster yang banyak dalam satu sangkar besar.tapi sume hamster tu tido.bile saye tengok kat satu sangkar kecik ni,saya nampak si Nyonyot tengah tido jugak.tapi aksi Nyonyot tido tu aa menyebabkan saya terbukak hati nak beli Nyonyot.time Nyonyot tido,dia cam bertuka menjadi sebiji bola ping pong.bulat dan kecik.sungguh chomel!!!


saya pun terus tanya amoi yang ade kat pet shop,berapa harga si Nyonyot.amoi tu cakap Nyonyot mahal sikit sebab dia jenis tak berbau cam hamster lain dan jugak badan dia takkan membesar.hahaha,saya cam tak kesah sangat kot harga dia sebab saya da jatuh hati same Nyonyot.saya pun terus beli Nyonyot dan jugak rumah barunye yang cute sama seperti Nyonyot.

sekarang,hari2 keje saya main dengan Nyonyot.geram je tengok dia,rasa nak squeeze jek.huhuhu.Nyonyot kan,pantang pegang ekor dia,mesti dia pecut 100 meter.saya pun ape lagi,duk pegang ekor dia je aa setiap kali main dengan dia.saje bagi dia letih.bila Nyonyot letih,dia akan tido dengan aksi yang chumel2.saya suke!!!!

huaa...da pukul 1 lebih,saya mau titon.saya pun tak berapa sihat hari ni.sebelum saya stop,saya ingin mengucapkan Happy Belated Birthday kepada Cik Fara-D yang sentiasa chomey..I love U Fara buchuk!

another birthday wish is for Cik Izzah a.k.a Chikas yang sentiasa sempoi.Happy Birthday to u!!!rindu kamu sangat2.sayang kamu jugek eh Chikas!

erk..katil saya suda kata 'Mari...mari'...laptop suda kata 'Pegi..!!!'
Ye ye...saya pegi~

Labels:

 
posted by HidayahSham at 12:43 AM | Permalink |


12 Comments: