Monday, June 16, 2008
mandi sungai yeh!!
hari ni saya mandi sungai kat belakang rumah saya dengan mama.dah lama dah pasang niat nak mandi sungai,tapi hati ni cam berat je nak gi mandi.last2 hari ni baru la saya terbukak hati nak mandi.air sungai tak berapa dalam sebab kat Taiping dah 3-4 hari tak hujan.tiap2 hari panas.tu yang saya membuatkan saya teringin mandi sungai.saja nak berendam lama2 dalam sungai,bagi badan sejuk.


air sungai tak berape dalam,tapi lepas aa saya nak berendam..=P



sungai lagik!!



tapi sebelum saya mandi sungai,saya dengan parents gi Giant Taiping sebab saya nak beli CD-R.saya nak burn sume series,movies yang ade dalam laptop ni kerana laptop saya sekarang teramatlah lembap.sumenye disebabkan hard disk yang hampir2 penuh.nak tak nak,kene la jugak burn segala benda alah tu dalam CD.so saya pun beli la CD-R Giant 50 pieces for RM 19.99 lalu dibundarkan menjadi RM20. ok la tu,dapat 50 CD dengan hanya RM20.nak beli CD-R mahal2 pun,saya bukannye burn data2 penting pun.

CD-R 50 keping RM 19.99.murah2..=]



lepas beli CD-R,saya pun melilau cari parents saya.rupa2nya diaorang masuk Guardian cari ubat kot.saya menyendeng je aa kat mama.saya ni pantang sikit masuk Guardian ataupun Watson,mesti ade je benda2 yang nak saya beli especially benda2 yang berkaitan dengan kesihatan.mama pun bukan main kipas saya suruh beli itu la...ini la.mana saya tak teruja nak membeli.dan seperti biasa,saya pun terbeli la 3 benda ni.mula2 mama suruh beli B-Complex yang mane benda alah ini adalah food supplement dari 21st Century.nutritionist tu aa,duk cite macam2 kat mama,cakap B-Complex bagus untuk memori (tau aa kadang2 saya ade short term memory ..tapi takkan sampai kene makan food supplement...haisshh~).mama suruh saya beli.saya sekadar mengikut kata2 seorang ibu yang mahukan anaknya sihat sejahtera.


B-Complex..nasib la tablet dia jenis soft gel,kalo tak....hahahaha~



sementara tunggu mama+ayah beli barang2 diaorang,saya merayau dalam Guardian tu.tengah saya merayau,saya ternampak pulak Pati Prun InnerShine dari Brand's.terlintas di hati nak cuba sebab tengok dalam iklan,cam sedap je rasanya.huahuahua,saya sangat mudah percaya kepada iklan2 yang ada kat TV...tapi bukan semua iklan aa.saya pun amik la satu kotak,dalam satu kotak ada 6 botol.kene habiskan 1 botol dalam masa 24 jam.what if rasa dia tak sedap???herk...tolan jo la sumonya..+P


benda alah ni malam ni baru boleh makan..huaa,mintak2 la rasa OK,kalo tak saya KO!!



tatkala nafsu membeli saya dah terhenti,tibe2 mama panggil saya.saya pegi kat mama,rupe2nya mama nak tunjuk satu lagi supplement dari 21st iaitu Women Multivite.huaa...mama cakap supplement ni all in one,ada EPO (Evening Primerose Oil) which is very good for women,Royal Jelly,Ginseng,Herbs bla bla bla..saya tak suka makan EPO,tablet dia besor!!!!mama suruh try Women Multivite ni.saya pun beli le jugak..mama always right!!


yup2...mama suruh beli supplement ni...=D



semua sekali saya kene bayar RM64.70.huh..nasib baik la benda2 alah ni untuk kesihatan.at least tak terasa sangat la bila bayar tu.kalau benda2 yang melalaikan...mau timbul rasa bersalah di kemudian hari.huhuhuhu.


balik rumah,terus simpan pati prun dalam fridge, then mamam la supplement yang saya baru beli.cet2,saya geram betul la.saya ingatkan Women Multivite punya tablet tu kecik,rupe2nya sama besor dengan EPO tablet biasa.huaaaa!!!!!terpaksa jugak saya telan..ye aa,kalo tak membazir je saya.


dalam pukul 3,saya pun bergerak ke sungai bersama mama lalu merendamkan diri selamat hampir 1 jam.sungguh puas hati.tapi bila dah lepas mandi,peyut pun berbunyi mau diisi dengan makanan.huhuhu...saya pun ape lagi,mamam aaa!!!!

JUJUBES...nama dia chomey..takde kaitan dengan aktiviti membeli belah saya hari ni...saya saje je letak.mula2 makan,rasa manis sebab benda ni bersalut dengan gula,tapi bile gula dia da abis,rasa berangin je mulut ni...huhuahua~



huaaa...nak stop,nak chat dengan rakan2 sepermainan pulak....tratata!!!


Labels:

 
posted by HidayahSham at 4:33 PM | Permalink |


6 Comments:


  • At June 17, 2008 at 1:07 PM, Blogger Azrin L.

    dayah~ bwk la kami mandi sungai juge~ mnarik2.

     
  • At June 18, 2008 at 8:28 PM, Blogger HidayahSham

    mari2..ke rumahku wahai cik ajin!
    jgn lupe bawak pelampung yeh.
    =)

     
  • At June 22, 2008 at 10:54 PM, Blogger Unknown

    kampung reena pun kat taiping jugak, (kg. boyan). seronok dapat berkenalan ngan kawan sekampung. thank 4 dropping by my blog.

    Reena
    http://reenashwina.blogspot.com

     
  • At June 23, 2008 at 10:54 AM, Blogger HidayahSham

    Hi Reena.
    Nice to meet you too.
    Thanks for leaving your comment here.
    =)

     
  • At June 23, 2008 at 11:33 PM, Blogger Unknown

    weh, ni sungai kat mane? burmese ke tu? bukan kan, macam lain je. hehe. wargh rindu nak balik taiping huhu :(

    takpe2.. lagi 2 minggu je lagi! heee.

    prune innershine tu memang sedap woo. aku suka. tapi mahal la! sehari nak minum satu huhu. aku beli yg sunsweet nye pati je. murah pun murah, khasiat dia same je nak detox badan. hehe.

    hv a nice day, dayah.

     
  • At June 24, 2008 at 2:20 PM, Blogger HidayahSham

    hua..tu bukan burmese,tapi sungai belakang umah aku!huhuhu..aku tak pi burmese,ramai sangat orang..kalo nak mandi,gi taman suria...memang puas hati.

    aku saje je try innershine prune essence tu..sebab terinfluence dgn ads kat tv..tapi sedap gak aa,tambah2 bile da sejuk.

    hahaha..lagi 2 minggu eh nak abis prac..chaiyok2 alin!!wish u all the best for 2nd visit..=]