Monday, May 19, 2008
Tag : 7 Things
hari ni saya tak banyak cerita.oleh itu,entry kali ni hanya berkisar tentang tag yang Cik Aida suh saya buat..=]


7 Facts on HidayahSham
1. mula MENUNGGANG MOTOSIKAL bersendirian sejak berumur 9 tahun..tapi everytime nak start moto,kene mintak tolong angah startkan..huhu!!
2. tak tahan makan PEDAS..kalo redah jugak makan,30 minit selepas tu mesti cari toilet..huaa~
3. sangat suke KUCING..tapi tak boleh maen dengan kucing gara2 elergi...=\
4. suke LAUT..sangat2!!
5. tak pandai BERENANG....haishh~
6. bile tido,mesti pakai SOCKS.
7. bile da terlampau suke..saya bole menjadi seorang sangat OBSES dengan sesuatu @ seseorang..huahua!!


7 things that frightened HidayahSham
1. bila buat jahat tapi time buat jahat tu tak fikir takut,lama lepas tu baru la rasa takut..sebab what goes around,comes around. (tapi kadang2 tak sedar diri jugek...aiyok~)
2. ULAR..especially ular sawa yang besar2 tu..adey gile mak!
3. bukak ladang anggur a.k.a menganggur lepas grad nanti...ni lebih kuang cam fara-D gak.huhu..takut gak sebab da final year.
4. if Final Year Project 2 (FYP2) tak dapat dilaksanakan dengan jayanye since FYP2,saya kene hasilkan the actual product.sungguh pening wooo bile fikir pasal FYP2..uwaaa!!
5. erk..saya amat takut bila tengok cite hantu@seram kat wayang..tapi,rasanya bile tengok kat tv@laptop pon takut gak.kesimpulannya,saya takut tengok cite hantu@seram!
6. ditinggalkan (copy fara-D lagik...huahua~)
7. kehilangan sleeping partner saya which is Embu da Bucuk.can't sleep without my Embu..=P


7 Songs for the meantime
1. Menjaga Hati - Yovie & Nuno
2. With You - Chris Brown
3. Sway - The Perishers
4. Chantek - Altimet feat Adeep Fabulous Cats
5. I'll Get You - The Beatles (dulu,kini dan selamanya lagu favorite saya~)
6. If I Fell - The Beatles
7. Take A Bow - Rihanna


7 phrases which HidayahSham always said
1. eh?
2. ale~
3. dem..huhuhu~
4. cet!
5. asal?
6. weh...(ayat seterusnya ape2 ayat yang berkaitan)
7. siot aa!


7 valuables things for HidayahSham
1. Embu da Bucuk!
2. SLR camera yang manual,bukan digital SLR camera okei!
3. ketul2 logam dan jugek kertas2 yang sah dilakukan di mana2...atau lebih dikenali sebagai DUIT
4. cermin mata...without it,i can't drive!dan jugek menonton wayang~
5. scooter merah yang dibeli dengan duit sendiri (actually bukan duit sendiri tapi scholarship PETRONAS.still,saya tak mintak dari ayah sebarang wang untuk membeli seketul scooter itu.)
6. laptop yang banyak menabur jasa,dan jugek kadang2 melalaikan saya..silap sendiri kot,download series dan jugek movie2..letak dalam laptop..memang aa saya lalai..adey~
7. tabung2 kesayangan saya..Ijo,Cing dan Oyen..doakan saya dapat mengumpul RM500 by the end of this year eh..Amin~


7 first times in HidayahSham
1. first time pakai spec - time darjah 3.dolu2 kan pakai spec frame plastik yang besar tu,rupe saya macam budak skema!!
2. first time kena tahan kat wad - umur 8 tahun sebab doktor cakap saya kena asthma.ingat lagi doktor yang merawat saya,name dia Dr. Anita...=]
3. first time hilang handphone - tahun 2003,time tu saya dekat MRSM tengah amik SPM, paper SEJARAH.hampeh tul sape yang curik handphone saya tuh..cet!
4. first time masuk acara sukan lari 800 meter kat MRSM - time tu form 4.saya tak penah lagi masuk event ni..paling tak diduga,saya jadi juara!
5. first time join trip organized by school - tahun 2001,saya kat SMKTT.saya pegi KL,trip tu under Kadet Remaja Sekolah (KRS)
6. first time pegi TESCO after 11 pm - baru kejap tadi!!sangat best sebab orang tak ramai,boleh bershopping dengan riang hati!
7. first time try hisap rokok...huahua!! - saya umur 5@6 tahun kot.saya jumpe kotak rokok dalam bilik abang saya.saya tanya ayah,apa yang bestnya hisap rokok.ayah suruh saya try..rokok yang saya try tu rokok dunhill.2@3 kali sedut,saya rasa nak batuk yang cam nak keluar paru-paru tuh.terus buang rokok tu.sampai sekarang saya tak suka bau rokok dunhill..amat cakit hidung+dada!!(amaran dari kementerian kesihatan Malaysia : merokok membahayakan kesihatan!!)


7 Lucky Persons [for i pass this tag around :P ]
1. Saza
2. Cik Yun
3. Awie
4. Seila
5. Siti Rox
6. Izzah a.k.a Chikas
7. .....

huaa..saya tak banyak sangat rakan2 blogger ni.so sape2 yang rasa nak ditag,sila la rela2kan diri anda eh.
=]
 
posted by HidayahSham at 1:49 AM | Permalink |


4 Comments:


  • At May 20, 2008 at 1:32 AM, Blogger awie

    huhu...7 lucky person tu..hopefully ive got that superior lucky.~gambatte sham, bila mau pulang ke utp..sakan ko bercuti ms exam week ni...ahahahha....

     
  • At May 20, 2008 at 10:58 PM, Blogger HidayahSham

    huhu...insyaAllah.
    all the best for ur finals awie!
    aku cuti2 Malaysia sampai tak ingat nak balik utp..teruk kan?
    isk2~

     
  • At May 23, 2008 at 11:29 PM, Blogger fara-D

    masa ko masok lari2 tu dlu kan....dak2 lain sume nampak mulot ko terkumat kamit

    "sham jampi serapah apa tuh weh?"

    haha....tapi aku mmg ada teringat ko penah ckp, ko akan sebut mak ayah ko masa ko sedang race! wa salute sama lu!mcm comel pon ada!huhu

     
  • At May 24, 2008 at 5:04 PM, Blogger HidayahSham

    huahua..
    btui2,time aku lari,aku sebut mama+ayah aku...ko still ingat lagik eh fara..=P

    btw,ade correction.baru aku ingat yg aku penah masuk event 800 meter kat sekolah lame aku (SMKTT),tapi tak menang pon.bile pi MRSM,tibe2 bule menang.

    huhu~