Wednesday, March 26, 2008
langit yang gelap..ha ha ha.
hurm..apekah yang terjadi pada blog saya.sungguh tidak menarik rasanya sekarang.saya duk berkira-kira nak tuka template.pening kepala...

sementara nak cari template yang baru,baek saya mencoret serba sedikit tentang hidup saya yang makin tidak keruan.Ahmoi chantek!!huahua,suka dengar lagu HUJAN sekarang sebab liriknya sungguh mudah untuk difahami..takdak maksud tersirat.semuanya terang,jelas lagi nyata.another indie band yang saya suka, DECMA & THE COULD HAVE BEEN.ade satu malay song dalam album diaorang, MAHLIGAI.bila dengar lagu ni,rasa hati tenang,terbuai dengan suara dan juga alunan irama yang perlahan.hilang kejap stress bila dengar lagu ni.saya juge terinfluence dengar lagu dari ESTRELLA.saza burn lagu2 dari band ni,pasang kat keta.setiap kali gi kelas,duk dengar lagu2 dorang.tu yang buat saya terinfluence.lagu diaorang pon slow2...menarik untuk didengar time hati tengah meluap-luap nak MARAH kat orang.sesuai untuk orang yang mudah marah macam saya...huahuahua~

lately,saya macam hilang arah tujuan hidup.mungkin disebabkan masalah datang bertimpa-timpa,otak tak dapat cari solution untuk masalah-masalah ni lalu menyebabkan saya lupa mana hala tuju hidup saya sebagai pelajar yang bakal grad hujung tahun ni,insyaAllah.but thanx to my senior,dia ingatkan saya macam mana nak cari hala tuju saya balik.arigato gozaimasu sensei!

huahua,baru tapau rocky strawberry stick dari saza.saya duk tengah menaip,tibe-tibe hidung saya mengesan aroma strawberry dari arah jam 9.lalu kepala saya menoleh 90 darjah ke kiri,kelihatan suspek berpakaian serba hitam sedang mengunyah something.tidak laen tidak bukan,saza yang sedang menikmati makanan yang saya tak confirm apekah jenis makanan tersebut.saya terus bertanye kepada rumet saya yang sorang ni...'ade bau strawberry eh...??'saza pon menunjuk rocky strawberry sticknya dan mengoffer kepada saya.saya mintak satu batang,die kasi dua..metachih saza..laen kali bole tapau lagikk..miahaha~

tengahari tadi,saya hampir-hampir untuk meluahkan segala kemarahan saya dekat seseorang.tapi selamat saya maseh mampu untuk mengawal perasaan marah saya.saya taknak menjadi punca masalah kepada orang lain.cukup la kot saya menyusahkan orang lain di sekeliling saya.selain itu,saya rasa ada satu kelainan terjadi pada diri saya,which is not good.saya mula untuk tidak memperdulikan orang @ orang-orang yang saya pernah care suatu masa dulu.saya macam,dah tak risau,tak concern sebab dalam hati saya,saya dapat rasa macam takda maknanya saya risau dan concern pasal orang @ orang-orang ni.terasa macam tak dihargai langsung kerisauan dan jugak sifat concern saya ni.tapi,bila saya rasa macam tu,adakah saya sudah tiada perasaan sayang..mungkinkah saya sudah cukup terluka sampai menyebabkan saya tak mahu mengambil kisah pasal orang @ orang-orang lain??

saya mempunyai satu cara untuk menghilangkan perasaan marah saya.saya amik headphone,pasang volume sederhana kuat,dan baring di atas katil sambil serta menutup mata untuk sementara waktu.itu cara saya untuk menahan perasaan marah dan juga untuk tidak share ape yang saya alami dengan orang laen.saya rasa saya tertutup hati nak share dengan orang lain tentang masalah saya,perasaan saya.saya serik.dulu saya bukanlah seorang yang suka berkongsi masalah saya dengan orang laen.saya prefer simpan di dalam hati,without telling anyone.untuk seketika,saya cuba berusaha untuk berkongsi dengan orang yang saya percaya dapat menerima kebaikan dan keburukan saya.saya berkongsi tentang masalah saya,perasaan saya.awalnya,saya rasa lega bila dapat berkongsi dengan orang lain.tapi semakin lama,saya dapat merasakan yang saya bukanlah orang yang SUKA BERKONGSI dengan orang lain,not even my problems.i sound like very selfish kan...i guess i am selfish.keadaan mengajar saya untuk pentingkan diri sendiri.sekarang,saya lebih selesa untuk menyimpan segala masalah saya dari berkongsi dengan orang laen.hopefully bila saya sudah bersedia untuk berkongsi kembali,saya akan membuka kembali hati saya untuk berkongsi..bak kata orang,sharing is caring...

owh..hari ni hari lahir kakak saya a.k.a Angah yang ke-25.semoga beliau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...Amin.

la la la...kerjalah wahai HidayahSham!!
miahahahaha...=P
 
posted by HidayahSham at 5:52 PM | Permalink |


0 Comments: