Tuesday, February 26, 2008
SELASA...hari EXTRA LETIH
huwa..if tengok timetable saya, hari paling pack dengan kelas ialah hari SELASA.dari pukul 8,ada lab Advanced Database Systems for 2 hours.then tutorial Data Mining & Knowledge Discovery for another 2 hours.but today i got quiz during tutorial.yang buat saya sakit kepala,90% of that quiz involved calculation.adoi,i got head ache,trying to figure out all the answers.but nasib la semalam da study for today's quiz,so takde la susah sangat.maybe sebab tidur lambat kot,tu pasal bile pressure time jawab quiz,sakit kepala pon datang.huiishh..

lepas habis quiz,rushing for 1 hour lecture for Knowledge Management & Development.time lecture ni,otak da biol sangat plus peyut da start lapar.lecture pukul 12 tengahari,memang saya tak focus langsung.dengan sakit kepala tak hilang lagi.tapi lecturer kitaorang, Ms. Noreen yang amat memahami,so dia cam tak la marah bile tengok students die melepet je time dalam kelas.tapi Ms. Noreen terbuat lawak during lecture..dan lawak die mampu menyegarkan kembali kami.What happened was,Miss nak explain something pasal explicit knowledge.Miss pon sebut la all the terms related to explicit knowledge.then ade satu term ni, 'Best Practice'.but she accidentally sebut the term as 'Br**st Practice'.terus Miss stop sat.kitaorang yang mule-mule mamai duk dengar lecture,tibe-tibe gelak riang rie sebab tak expect benda tu nak jadi.terus kami jadi segar, da tak mamai...ngehehehehe.tapi memang lawak aa bile teringat balik reaksi Miss bile tersalah sebut..(",)

Ms. Noreen kasi kitaorang keluar kelas awal.terus gi bank,saza+cik yun withdraw duit.then isi minyak kete saza.time tu da dekat pukul 1.lepas isi minyak, gi lunch kat cafe Pak Ali.pukul 2,baru sampai bilik.adoii....rasa badan amat letih.saya + saza terus baring atas katil.saya set nak bangun kul 2.30 sebab nak solat,then siap-siap gi kelas International Business kul 3.tapi kami berdua masing-masing tidur yang tak sedarkan diri,dengan tak set alarm hp.letih aaa kelas straight dari kul 8 sampai 1.dalam pukul 2.50,saya terjaga.terus kejut saza,sebab tinggal 10 minit je nak siap-siap.memang rushing aa time tuh.cik yun kat bilik sebelah da ready sebab die tak tidur..die gi maen game.huhu.sampai kelas dalam pukul 3.15.buat muke slumber je,sedangkan dalam hati takut gak kene marah dengan lecturer IB.tapi nasib tak kene marah.hari ni discuss pasal Malaysian source of values.kirenye, Malaysian workers are influenced by 2 things,family as well as early childhood education.contohnye,macam family ni,kite byk dipengaruhi oleh orang2 yang lebih tua dalam family macam parents,makcik,pakcik,abang,akak dan sebagainya.lagi satu,early childhood education is about the teachers as well as the books that we read.macam if kita dari kecik dimasukkan ke sekolah agama,besar kemungkinan kite akan berminat untuk mendalami lebih dalam pasal agama dan bekerja dalam bidang yang sama.banyak jugak kitaorang discuss hari ni,tapi saya tak mampu nak mention dekat blog sebab kepala da sakit balik.saya sekarang asyik sakit kepala bile duk depan laptop lama-lama.=(

hehe..saza bagitau saya yang saya mengigau malam semalam.die cakap saya mengigau baca formula.rasanye sebab sebelum saya tidur,saya study untuk quiz hari ni.kan ada calculation,so ade aa formula yang saya kene faham.tu yang time mengigau,terkeluar sume formula-formula yang saya da study.huhuhu..hampes tul.kalo mengigau benda laen,lagi bahaye...miahahaha~

erk,da tak mampu taip panjang-panjang lagi.nak gi baring.berdenyut kepala tengok screen laptop lama-lama.adey~
 
posted by HidayahSham at 5:00 PM | Permalink |


0 Comments: