Wednesday, February 20, 2008
flu..hua!
gaga..laptop buat hal lak..
baru nk update blog,tibe2 die restart.sabo jek dgn kerenah laptop 'kesayangan' saye.
hari ni nak update sket je..sebab otak da blank..tadi duk wat report for FYP.
sat lagi kul 3 nak jumpe supervisor saya yang sungguh cute..=)

hurm..aa,saye kene flu dari hari isnin.sungguh tidak larat badan dibuatnye.
saya rasa,sebab saya tidur lambat hari ahad lepas.
badan saya ni suke bertindak balas dengan agresif if saya buat benda yang badan saya tak biasa buat.
sebelum ni slalu tidur awal la gak.dalam kul 12 lebih da tidur.
tapi hari ahad lepas, saya terpaksa tidur lambat sebab nak siapkan report.
dalam kul 1 lebih baru tidur..takde la lambat sangat.
badan saye terkejut kot, tidur lambat tapi saya bangun terlebih awal.
dalam kul 8 terjaga.time tu sejuk lagi.saya lak jenis tak tahan sejuk.
ape lagi,mule le idung berair, sesak nafas..ditambah pula dengan sakit perut gara2 'cuti'.
haiyok..tak tertahan rasenye diri ini..dengan nak tahan sakit perut, idung lak duk berair.
saya tak pegi lab kul 10-12..if pegi karang saya lagi saket,lab kan sejuk skit.

lepak kat bilik,tidur untuk hilangkan mengantuk.kelas petang baru pegi.
ikutkan sebelum nak ke kelas,saya singgah klinik utp.
ingat nak mintak ubat sebab tak tahan aa sakit .
kat klinik pulok ramai orang.tak penah-penah ramai klinik,time saya pegi ramai.
da kene tunggu.kelas start kul 4, time tu da kul 3.30.
saya cancel nak jumpe doktor..lepas kelas baru nak jumpe balik.

after kelas dalam kul 5, saya pegi balik klinik.ramai org jugak!!
huwaaa...tension2~tapi disebabkan saya da takda kelas da,saya pon tunggu je la.
bile jumpe doktor,saye cakap aa simptom flu saya.
time flu, saya gatal2 sekitar muke..doktor cakap maybe resdung.
doktor kasi 2 ubat,ubat selsema dengan antibiotik sebab saya da start sakit tekak.
saya risau bila saya sakit tekak saya mungkin akan demam.
tu yang doktor kasi antibiotik.

lepas jumpe doktor, member2 ajak pegi pasar malam kat bandar U.
saya ikut je la.dalam keta,duk bersin jek.hahahaha,virus tersebar kepada member2 saya.
sampai2 je dekat pasar malam, saya nampak je coconut shake, terus pegi beli.
gagagaga,da sakit tekak, makan lak ais.member2 bagi nasihat kat saya.
tapi, saya degil..saya minum gak coconut shake.nak puaskan hati..
bukan 1, tapi 2 coconut shake saya beli..miahahaha..

esoknye..saya ke kelas dengan membawa sekotak tisu.
tu la..sape suruh ikutkan nafsu makan yang melampau..
kan da takleh berenggang dengan tisu.
tak cukup dengan idung berair...tekak pon da rasa pedih.
bile makan, tak rase ape2.keciwanye!!!!

tapi hari ni...da tak selsema..alhamdulillah..
cume tekak rase tak best...rase cam ade bende tersumbat.
so saya duk minum air suam je.
avoid ais...untuk sementara waktu je la...ngeehehe.

huaa...letihnye hari ni,walaupon ikutkan hari ni ade satu kelas je.
petang ni da kene date dengan supervisor lak.
huhuhuhu...ciaoz~




 
posted by HidayahSham at 1:23 PM | Permalink |


0 Comments: