Monday, January 28, 2008
oyaiho~
oyaiho gozaimasu!!

awal kan saya bangun hari ni.muahaha..suda jadi satu kebiasaan bile kelas takde time pagi2 yg cejuk ni..
saya akan bangun around pukul 8-9 lebih.tuh kalo takde kelas aa..ikutkan pagi ni ade je lab.but lab starts on 3rd week.now baru 2nd week.so bole lagi bangun lambat2.sebut pasal bangun pagi, saya dan saza (ma roommate) buat conclusion bahawa student2 UTP kebanyakannye akan bangun lebih kurang time kitaorang bangun..sebab ape eh..sebab kami berdua tak log off YM..jadik bile bangun2 terus duk depan laptop..tengok sape yang online..sape yang tak online lagik..dalam pukul 8 ke 9 lebih ni..ramai aa rakan2 seperjuangan di UTP ni baru online.jadik conclusion yang kami dapat buat..student2 UTP akan bangun pagi sekita jam 8-9 am..no wonder bile ade kelas start kul 8..half of the class yang datang..selebihnye,paham2 jek aa..huhuhuhu~

enough about bangun pagi.tuka topic pulak.weekend lepas saya balik taiping sebab kunun2 nak pikirkan idea untuk buat FYP.gerak dari UTP dalam pukul 5 lebih..hujan lebat gile dari UTP sampai ke jelapang.saya balik dengan akak saya,angah.kami pinjam keta kawan.keta mercedez lama.kami berdue ni jenis tak biase gune keta besor2.slalu gune kancil chomey..tapi angah seorang driver yang bagus aa..sebab dalam sekelip mata die bole membiasekan diri dengan keta tuh..tapi..kami wat lawak gak aa time gune keta tuh.kami stop dekat esso area tronoh,sebab nak isi minyak.kalo owner kancil,mesti tau kan kalo kite nak bukak penutup tank minyak tuh,kene tarik lever kecik tepi seat driver kan.okey, itu adalah keta kancil.tapi kami gune keta merc time balik rumah hari tu..so kami pon wat assumption yang merc pon ade aa lever kecik kat tepi seat driver.mule angah carik..carik punye carik..angah cakap takde pon lever tu.saya suruh angah tengok kat penutup tank tu ade tak lubang kunci sebab kan ade certain cars yang kalo kite nak bukak penutup tank tu,kene guna kunci keta.angah check,takdak pon.saya pon mengambil alih tugas angah carik any lever yang bole diguna pakai untuk bukak penutup tank.tak jumpe jugak.angah mengambil keputusan nekad.dekat petrol pump tuh ade aa sorang mamat ni.mude lagik aa.angah pon dengan slumber tanya mamat tuh..if dia tau camne nak bukak penutup tank tu..mamat tu pon tengok2 kat area seat driver.musti die carik ape yang kitaorang carik..miahahahaha.dia pon tak jumpe jugak.alih2,angah call ayah.sebenarnye ikut plan kitaorang nak wat surprise kat mama ayah.kunun2 nak balik without telling them.tapi disebabkan tak jumpe penutup tank tuh...rancangan kami terkantoi..cet2..hampes tul.dah tanye ayah.rupe-rupenya,senang je nak bukak penutup tank tuh.cume TOLAK@PUSH je penutup tank tuh..kuang kuang kuang!!oleh itu,pengajaran yang kami dapat dari peristiwa yg separa memalukan ini..sila tanya owner keta pasal benda2 penting tentang keta dorg.contohnye pasal tank minyak, camne nak bukak wiper (ni pon lawak gak tapi cam malas nak type..huhu),camne nak bukak lampu..if korang da familiar dengan keta tuh tak kesah aa.tak jadik issue pon.tapi dalam kes kami...kami sungguh tidak biasa menggunakan keta merc tuh.huhuhu~

erk..nak kene pegi mandi.hari ni pagi2 saya free.pukul 2 baru start kelas.ingat nak gi jumpe lecturer sat.discuss pasal FYP.huaaaa....hidupku terumbang ambing lagik sem ni!!!!


 
posted by HidayahSham at 9:27 AM | Permalink |


2 Comments:


  • At January 31, 2008 at 8:53 AM, Blogger fara-D

    haha. itu k lagik...sbb taknah guna kete tuh. abah aku... walopon salu tuka antara waja ngan ria, gerenti wiper ngan flash tersasul. hari tu, konon bengang nak flash kete main kua je dr simpang, tp abah g kua kan air dan wiper tuh. sakan aku gelak walopon muka abah aku berasap gila. "marah2 kena simbah air ye, bah!" sambil gelak2 lagi aku. sampai kan abah aku akhirnya tewas dan turut gelak sakan. hehehe

     
  • At January 31, 2008 at 1:06 PM, Blogger HidayahSham

    agak aa..waja nye wiper terbalik kan dgn kete biase.dulu ayah aku gune kete member die..kes same cam ayah ko gak aa..tambah2 bile sampai simpang nk belok2 ni..slalu sasul..huk3~

    ikutkan byk lagi peristiwa memalukan time gune kete tuh..tp bio aku simpan sebagai kenangan..taknak aa memalukan diri sendiri kan...=)