Saturday, February 23, 2008
saya budak KAMPUNG~
saya balik taiping lagi this week.
ngahaha,rasenye sejak masuk final year,lagi slalu saya balik taiping.
maybe sebab rasa tenang skit otak ni.
tak pressure dengan benda-benda berkaitan dengan akademik.
semalam, habis je kelas IB(international business),terus balik bilik.
kemas barang-barang,then mintak tolong saza hantar sampai bus stand depan utp.
tunggu dalam 30 minit,bas pon sampai.

adey,saya tatau le ape jadi kat saya.
sepanjang perjalanan dari utp ke ipoh, saya mengantuk sangat.
saya tertidur dalam bas.
selamat bile da sampai ipoh,saya terjaga.
kalo tak,mesti driver tu hantar saya sampai medan gopeng.
kes naya jek tuh...isk2~

saya gerak dari medan kidd pukul 11.30.
tapi bile dalam bas ipoh-taiping, saya tak mengantuk sangat.
cume bile da sampai area kuala kangsar,tibe-tibe mengantuk balik.
saya tertidur lagi...aiyok~

sampai changkat jering, turun kat situ sebab bas ipoh-taiping stop kat kemunting.
tunggu ayah+mama datang amik.
sampai je rumah, terus tidur dalam bilik.
gile puas aa lepas dapat tidur.
miahahaha..saya rasa saya jadi orang yang kuat tidur la sekarang.
masalah tuh..karang tak siap keje saya asik tidur je..wuuu~

malam, pegi makan dekat kedai koew tiaw goreng koboi.
kedai tu kat area simpang.
bagi saya la, koew tiaw kat situ lagi sedap dari koew tiaw doli.
plus lagi murah harge die as compared to koew tiaw doli.

lepas makan, ajak ayah pusing lake garden.
itu satu kemestian setiap kali saya balik taiping.
saya suke pusing lake garden time malam.
sambil tu sembang dengan mama+ayah pasal taiping zaman dulu-dulu.

hari ni, pagi pegi tengok sukan kat sekolah syira, SK Changkat Larut.
actually,saya pon dulu sekolah sini.
tapi tak lame la..3 tahun jek.before masuk sekolah ni,saya sekolah SK Taiping.
bile pegi sekolah lama,teringat zaman kanak-kanak dulu.
saya jadi pengawas..haha, pengawas yang tak baek sangat aa.
sekarang, syira pon jadi pengawas jugak.
tapi kan..hehe, cam lawak lak.
saya sembang dengan sorang cikgu yang penah mengajar saya.
die tanye mana satu adik saya..saya bagitau aa nama adik saya.
tibe-tibe dia cakap..'Oo,syahirah lembut tu ke...yang hilang kasut...'
saya tanye cikgu saya, ramai orang tau ke adik saya hilang kasut.
cikgu saya bagitau saya yang satu sekolah tau pasal benda ni.
erk..adik saya memang ade cite kat saya pasal die hilang kasut.
tapi tak sangka la pulak rupe-rupenye satu sekolah pon tau pasal die hilang kasut.
memang totally different la adik saya dengan saya.
saya dulu time sekolah,jenis agak kasar la.
adik saya pulak jenis yang lemah lembut.
dan disebabkan dia agak lemah lembut, ade budak yang buli dia.
geram gak hati ni,suke-suke je budak tu buli adik saya.
tapi syira pon tatau sapa yang sorok kasut dia.
kalo la dapat tau..aaa,memang saya lepas geram kat budak tu..miahahaha~
sungguh jahat niat di hati..tapi kene ajar kot budak tu supaye jangan mengganggu orang laen.

lepas abis tengok sukan,saya+family balik rumah.
ayah suruh syira pancing ikan dekat sungai sebab nak kasi ikan kelisa makan.
saya pon join la sekali dengan syira.
kat area rumah kitaorang,ade jiran baru.
jiran kitaorang ade 4 orang anak lelaki.
sumenye budak-budak lagi.
so ajak la diaorang gi memancing sekali.
da lame tak memancing,bile dapat ikan,rase riang ria pulak di hati.
tapi bile tengok budak-budak ni mandi,rase jeles la pulak.
alih-alih, saya yang mandi sungai,diaorang lak sebok memancing.
huaa..rasanye dekat setahun lebih saya tak mandi sungai belakang rumah.
rasa macam kanak-kanak je time mandi sungai.
siap pinjam goggle budak-budak ni sebab nak menyelam.
kira saya ni jadi akak diaorang la,jaga diaorang kat sungai.
dalam family saya,abang saya je anak lelaki.
laen sume girls..bile berkawan dengan budak-budak lelaki ni rase laen je.
tapi diaorang yang jenis slumber je..sebab mule-mule rasa cam kekok je.
yang sulung nama alif,rasenye umur dia 8 tahun.
adik kepada alif namenye aidil..dia lak rasenye 7 tahun.
amir lak umur dia 5 tahun..dia la yang paling saya suke sebab banyak mulut.
die ni paling mude, tapi dia ramah sangat.suke bersembang dengan saya.
abang-abang dia slalu usik dia sebab dia tak suke mandi kat tempat dalam.
die duk memancing je..dapat la dalam 6 ekor ikan.
amir chomey..pipi dia tembam.rasa nak cubit je...miahahaha~

tibe-tibe bile tengok alif,aidil dengan amir,rasa tak saba pulak nak jadi makcik.
sekarang da bulan 2...insyaAllah dalam bulan 10, saya bakal bergelar makcik.
hari tu duk sembang-sembang dengan family.
masing-masing duk pikir nama panggilan untuk diri masing-masing.
ayah cakap ayah nak dipanggil as tok che or oche sebab ayah orang pattani.
mama lak nak dipanggil tuk.
angah..for sure aa jadi mak ngah kan.
adik kene jadi mak usu.
saya saje je tuko,taknak gune makcik..nak anak buah saya panggil saya auntie D.
miahahaha...tu hanyalah angan-angan semata.
saya da ade nama panggilan yang saya nak.
tapi simpan dulu...bile da ade anak buah..baru bole bagitau.

huwa...rase sakit kepala belah kiri.
maybe sebab makan tengahari lambat kot tadi.
mane tak lambat, saya berendam kat sungai dari pukul 1 sampai pukul 4.
tangan sume da kecut..siap menggeletar badan ni.
tapi taknak jugek naek atas...huhuhu.
nak gi lepak kat luar rumah sat..
kul 7 nak amik syira dari kelas piano lak..=)


 
posted by HidayahSham at 5:21 PM | Permalink |


2 Comments: