Friday, March 14, 2008
kebusanan melanda ..kerja tak siap jugak..huahua~
ini entry untuk melepaskan kebusanan.saya tiada benda khusus untuk diceritakan.hanya luahan hati seorang remaja yang ingin membuang masa di kopitiam sambil menikmati ice blended cappucino caramel bersama rakan sekolah lama.(huahua,boleh buat pantun 2 kerat neyh...kui2)

realiti sebenarnya maseh banyak keje yang tertunggak dalam to-do list saya.malangnye saya begitu malas untuk menyiapkan sume keje saya.virus malas menular begitu pantas dalam badan sehinggakan nak bergerak sedikit pon terasa bagai beban yang amat berat.

saya agak weng hari ni.di rumah ada streamyx,makan free,tak yah bergaya sakan if nak online.tapi saya sengaja menyusahkan diri mandi awal,bersiap-siap tanpa makan lalu memandu dengan kelajuan yang sederhana menuju ke pusat bandar taiping bagi menemui rakan saya di kopitiam Prima.semuanya sebab level kebusanan yang meningkat di dalam diri.saya cube mengambil different view di kopitiam.mana la tau time duk melepak tengok kerenah orang,saya dapat idea untuk wat FYP saya yang maseh samar-samar rupanya.

sayang sekali saya lupe nak bawak digicam aya.kalo tak boleh jugak saya snap gambar2 kat kopitiam ni.rasanye dalam entry sebelum ni saya ada mention yang saya suke lepak kat kopitiam.maybe sebab kat taiping cume ade kopitiam,takdak starbucks,coffeebean,dan segala rangkaian restoran laen yang kaki saya tak pernah jejak lagi sepanjang hidup saya.mungkin jugek sebab dari dulu saya hanya dibiasakan menjamu selera di fast-food restaurants around taiping je macam McD,KFC.zaman saya kecik-kecik Pizza Hut takdak lagi kat taiping.
oleh kerna itu,saya rasa ketaq lutut nak masuk restoran selaen dari 3 restoran ni.tak biase la katakan.huahuahua.

bile masuk utp,baru la belajar makan kat restoran selaen McD,KFC dan Pizza Hut.terima kaseh diucapkan kepada saza dan cik yun kerana mengintroduce saya kepada Sushi King dan jugek Kenny Rogers.lagi satu saye suke makan kat secret recipe.saya tak sure sape yang ajar saya makan kek secret recipe.rasenye rakan-rakan kat utp jugek.satu-satunya kek secret recipe yang saya suke ialah Chocolate Indulgence.kek itu sungguh menyelerakan.tibe-tibe terbayang betape enaknya kek tersebut.tapi saya ada satu habit iaitu saya tak mampu habiskan kek yang saya makan melainkan saya kongsi makan dengan orang lain.selain dari kek,saya suke makan spaghetti kat secret recipe.slalunya saya order spaghetti bolognaise (tak sure spelling...kui2~),lepas tu saya pau meatballs dari rakan-rakan yang order spaghetti meatball.saya tak suke order spaghetti meatball sebab takdak cheese.saya cuke cheese,sangat-sangat cuke....say cheeSee!!

huh..orang sebelah saya makan tak abes...tak ke membazir tuh.saya jenis dari dulu biasakan diri untuk habiskan makanan yang saya order.bukan sebab tamak,tapi saya slalu pikir yang saya bayar makanan tu.bila tak abis,kira membazir aa kan.tapi kadang-kadang saya ubah cara pemikiran saya.bila saya tak mampu habiskan makanan saya,saya akan fikir yang makanan tu akan diberikan kepada kucing-kucing jalanan yang takdak owner.untung kucing tu dapat makanan free.dengan berfikiran sebegitu,saya tak rasa bersalah bila tak habiskan makanan.huahuahua,saya suke mengelakkan dari berasa bersalah terhadap tindakan yang saya ambil.=P

waaaa..memang saya bebel tanpa sebab hari ini.sungguh best bila boleh bebel sebegitu time otak tidak berfungsi dengan baik.saya mau pulang.saya mau makan tengahari.huahuahua..(".)


 
posted by HidayahSham at 12:05 PM | Permalink |


2 Comments:


  • At March 14, 2008 at 12:58 PM, Blogger haziqhussain

    ghahaha keji2... tak abis je kata ada natang lain nak makan isk2.... tak abis tu tak abis aa heh....xD

    len kali bawak camera ye... leh snap2 pemandangan2 indah di sekeliling...

    dan nampaknya fyp tak gerak2 la tu lol...

    calo... :P

     
  • At March 14, 2008 at 8:34 PM, Blogger HidayahSham

    ala..memang ye ape ade binatang laen makan.sian aa kat kucing terbiar..takdak sapa kasi depa makan.=P

    erk..fyp..tak suke fyp.bole tak abis study without siapkan fyp..uwaaa!!!