Thursday, March 6, 2008
my SPACE
hari ni saya nak cerita ape yang terlintas dalam fikiran saya.it's my blog.suke hati saya la nak post apa pun.saya tak kacau orang.so orang lain jangan sibuk nak kacau saya.

hua..hidup ni penuh dengan lakonan.saya rasa semua manusia kat dunia ni berlakon.ada yang berlakon jadi orang baik,ada yang berlakon jadi jahat.ada yang tengah-tengah,kejap baik,kejap jahat.saya yang stuck antara watak baik dan jahat.if orang baik dengan saya,saya akan sedaya upaya untuk berbuat baik dengan diaorang balik.tapi if sebaliknya yang terjadi,faham-faham sendiri la.buat apa nak baik dengan orang yang tak baik dengan kita kan.tu pandangan peribadi saya.if ada yang tak setuju,it's up to u.saya tak kesah dengan pandangan orang lain.semua orang ada pandangan masing-masing.saya cuma nyatakan pandangan saya semata-mata.

mama cakap,biar orang buat jahat dengan kita,jangan kita buat jahat dengan orang.ye,mama saya cuba mengajar saya untuk menjadi orang yang baik.tapi,di mana keadilan if kita biar je orang lain buat jahat kat kita,tapi kita tak boleh balas balik kejahatan diaorang??hurm,kenapa entry saya kali ni berbaur dendam yang agak dalam...?mungkin hari ini HARI EMO SAYA.saya memang ada hari emo.bila saya emo,saya akan sentiasa rasa nak balas dendam.dalam kepala otak,ada macam-macam idea untuk membalas dendam.tapi kenapa saya berdendam?sebab kat dunia ni berlaku banyak ketidakadilan.contoh ketidakadilan yang amat terang lagi bersuluh: rejim Israel tak sudah-sudah membinasakan bumi Palestin.hari-hari keluar berita pasal rakyat Palestin dibunuh tanpa belas kasihan tak kira lapisan umur.Kanak-kanak, remaja,orang dewasa,warga tua.semua mati dibunuh tanpa alasan yang kukuh dari rejim Israel.sungguh tidak adil bila rejim Israel riang ria bom bumi Palestin sedangkan rakyat Palestin tak dibekalkan dengan senjata-senjata moden untuk membalas serangan diaorang.

tu salah satu contoh ketidakadilan yang berlaku kat dunia ni.yet,takda sebarang penyelesaian untuk ketidakadilan ni.dunia oh dunia.berbalik kepada isu saya nak membalas dendam,ikutkan saya pun bukan berani pun nak buat macam tu.semua yang saya bayangkan dalam kepala otak hanyalah imaginasi semata-mata.saya akan cuba untuk mengikut pesan mama, biar orang buat jahat dekat kita,jangan kita buat jahat dekat orang sebab lambat laun Allah akan balas balik setiap perbuatan jahat yang orang lain buat ke atas kita.mungkin Allah tak balas sekarang,tapi later Allah akan balas kan.oleh itu,bawak-bawakkan bersabar wahai Hidayah.oleh itu,tak perlulah saya bersusah payah merangka plan untuk membalas dendam ke atas orang lain.huahuahua~

bila baca entry saya yang sebelum-sebelum ni,saya rasa saya ni jenis tak ada hala tuju.saya masih tercari-cari arah tuju hidup saya.apa yang saya maksudkan ialah,apa yang saya nak jadi dalam masa 10 tahun akan datang.secara terus terang,saya masih lagi tak mempunyai apa-apa long-term plan untuk perjalanan hidup saya yang tak pasti pendek ataupun masih panjang.saya dengar cerita dari kawan-kawan saya,ada yang nak buat bisnes,ada yang nak keje dengan kerajaan je,ada yang nak mendirikan rumah tangga dan bermacam-macam jenis plan...


(entry ini disambung setelah bekalan elektrik disambung kembali...huahua~)


hampeh tul...tengah duk sedap menaip,tibe-tibe black out.ingatkan hostel saya je yang black out,rupe-rupenya satu satu utp black out.erk,maybe entry saya yang sebelum ni banyak unsur-unsur negatif.tu pasal utp black out untuk mengelakkan saya dari menimbunkan lagi unsur-unsur negatif tersebut.aaaa...like i care~but i have to kot...isk2.

tadi,disebabkan risau takdak elektrik sampai malam,saya pon gi la mandi awal.dalam kul 6.15 da mandi.abis mandi,bile masuk bilik,saza cakap saya mandi cepat.erm,toilet agak gelap kot.tu pasal mandi cepat.saya dah la berimaginasi tinggi,karang saya jugak yang ketakutan kat dalam shower.huhuhu.lepas mandi,terus solat dan bersiap sedia untuk ke library sebab saya kena pulangkan buku-buku yang saya pinjam.ikutkan da overdue pon,tapi tak nak la tunggu sampai kene bayar rm10 just for denda tak pulangkan buku on time.membazir tuh...ish ish ish..bile da ready,saya pon menunggang skuter merah yang chomey menuju ke library utp.

masuk je library,terus tuju counter bulat kat depan.saya kene pulangkan dalam 10 buah buku yang hard cover tuh.berat siot letak dalam beg.tak cukup dalam beg,kene pegang lagi 2-3 buah buku sebab da tak muat nak sumbat dalam beg.librarian tu pon scan la seketul by seketul buku yang saya nak pulangkan.dia cakap sumenye overdue.huahuahua...bile sum up denda setiap buku,denda saya adalah rm3.80...isk2,nak dekat 5 hinggit tuh.naseb baek antar awal skit,saya antar lepas mid-sem break,mesti nak dekat 10 hinggit.

da settle hal dekat library,saya pon menuju pulang ke hostel.on the way,tibe-tibe teringat satu notis pasal selection for volleyball team.tapi ikutkan notis tu da lepas da.cume saya rasa cam curious nak tau adakah sudah terbentuk volleyball team untuk female students kat utp.saya pon menukar haluan ke sports complex.time tu da dkt pukul 7 lebih.ramai orang da gerak from sports complex.bile saya sampai kat sane,park moto then terus gi volleyball court.tapi dari jauh saya nampak court kosong jek.hurm,adakah mereka suda abis training ataupun diaorang suda berpusu-pusu balik ke kampung halaman sempena cuti yang akan bermula pada minggu hadapan??aaa...saya pon tak sure.saya pon pulang ke hostel tanpa sebarang perasaan.rasa rindu nak main volleyball.in fact,saya rindu sangat-sangat nak main volleyball.dulu time dekat mrsm,everyday main volleyball.rasa enjoy bile dapat serve bola laju-laju.rasa macam bola tu sama macam kepala orang-orang yang buat saya tension.miahahaha...memang rasa puas hati gile aa after main volleyball.tak caye,tanye cik fara-D kesayangan saya.she's one of my teammates.tak dilupakan izzah a.k.a chikas.these 2 girls memang bestfriends saya kat mrsm.i miss them so much...nak jumpe korang!!!!!uwaaaa~

hurm..bau tomyam kat sebelah saye betul-betul menggugat nafsu makan saya yang sedang menggila.hahaha..nafsu makan menggila takpe eh,jangan nafsu lain.huhuhuhu.mau mamam...ciao~
 
posted by HidayahSham at 4:40 PM | Permalink |


6 Comments:


  • At March 6, 2008 at 10:55 PM, Blogger fara-D

    ala awaaaak! caye pon windu men volleyball!! wu wu...awak wat caye cedih windukan kowang! wuuuu wuuuu wuuuu

     
  • At March 7, 2008 at 10:26 AM, Blogger HidayahSham

    kite indu awak jugek!!!
    uwaaa..nak jumpe awak..chikas..indu sangat2!

    awak..kite da start cuti mid-sem.
    jangan jeles...huhuhu..
    =)

     
  • At March 10, 2008 at 11:08 PM, Blogger haziqhussain

    emo2...haih... pang satgi kang ghahaha...

    chill2....

    orait... dah komen...

    kthxbai !! :P

     
  • At March 11, 2008 at 12:19 AM, Blogger HidayahSham

    ape pang2..
    ingat bola ping pong ka..
    ni nak emo ni..
    uwaaa!!!
    =P

     
  • At March 23, 2008 at 3:08 PM, Anonymous Anonymous

    Hait2!! Chicas desu.. Aku usha2 blog fara, nmpak la blog ko skali.. Miss you too.. Cuma xmiss la men vball. Slalu dh men. Hehe.. Supposely aku igt nk masuk uteam this fnal year. Mmber2 aku ajak g training skali. Tp sbb aku dh fnal year. Byk keja kna wat. Kjap je la aku g training. Hehehe.. Pastu time dorg ajk gg game jek aku ikut. Neway, miss you much too.. Hope to see you around. Dh abih nnt aku kumpul duit. Kita hangout sesama g bcuti mna2 ke. Hehehe.. Jak! Jaga dri elok2.. Kio tsukette ne!!

     
  • At March 25, 2008 at 7:08 PM, Blogger HidayahSham

    hello chikas..=)
    huhu,aku indu men volleyball sbb since masuk utp aku stop trus men volleyball..tu yg indu maen volleyball tuh..=)

    nnt bile kite masing2 da abis study,kite bole aa jumpe,lepak same2.banyak benda nk kongsi ni..hehe.

    take care chikas..good luck for ur final sem..chaiyok2!!