Saturday, March 1, 2008
Test 1+Seminar FYP+mId Sem bReAK..hoYeaHH!!!!
oyaiho!!!!
hari ni hari lahir lelaki paling saya sayang dalam hidup saya.without him,i wont be here.it's my dad's BIRTHDAY!!!

saya sayang AYAH saya sangat-sangat!!!

saya baru bangun tidur.gagaga,semalam da aa mkn sampai peyut senak.naseb sempat tinggalkan sikit space untuk bernafas.tu pon termengah-mengah.moral of the story,makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang...tapi,kenapa begitu susah untuk dipraktikkan benda ni eh..adekah sebab nafsu makan yang tinggi...mungkin ya,mungkin tidak (Ye..ye..saya suke makan..miahahaha~)

next week ade 3 benda bakal terjadi,insyaAllah.the first thing is test 1..not one,but two tests...uwaa~

1. Advanced Database System,Monday (3/3/2008)-saya tatau aa,saya susah sangat nak memahami database..dari 2nd year sampai aa sekarang.tiada minat, mungkin...ataupun malas untuk cube memahami apekah itu database dan segala perkara yang berkaitan dengan database seperti...erk,tanak mention pasal study..kat sini ruang untuk saye menyonteng pasal diri saya,dan jugek perkara yang saya suke..perkara saya tak suke,saya simpan dalam hati,sebab taknak sakitkan hati sape-sape..=P

2. Data Mining & Knowledge Discovery,Thursday (6/3/2008)-subjek ni,insyaAllah bole buat kot.tapi saya cam tak suke part calculation yang very time consuming..sakit kepala saya time wat Quiz 1 last week.hopefully time test ni,kurang aa skit questions related to calculation ni.otherwise,saya akan mengalami sakit kepala yang kronik.


next week jugek,saye ada seminar FYP (Final Year Project).time seminar,saya kene wat brief presentation about preliminary report yang saya da submit dekat supervisor saya last week.huwa,i dont really like presentation,but since dari foundation asyik duk wat presentation,so kene jugak aa biasakan diri berdepan dengan lecturer dan membentangkan segala benda yang perlu dibentangkan dan siapkan diri dengan ape jua soalan yang akan keluar dari mulut lecturer.part paling sakit bile kita tak expect lecturer akan tanye that question,time tu rase kepala otak cam berpusing 360 degree sebab duk pikir ape la jawapan utk soalan lecturer tuh...isk2,sume itu pengalaman sepanjang pengajian saya di UTP.

perkara paling menarik yang saya tunggu dengan perasaan sabar yang amat minimum ialah MID SEM BREAK!!!!cepat aa masa berlalu,tak tertahan rasanye hati ni nak bercuti tanpa memikirkan beban belajar yang semakin hari semakin bertimbun.tapi,ikutkan asyik teringat je keje-keje yang perlu disettlekan time cuti nanti,tapi tu cam diignorekan wat sementara waktu.yang penting kite EnJoY!!!!!

saya nak pusing lake garden hari-hari,nak gi taiping jaya sebab since intern last sem sampai la sekarang saya tak jejakkan kaki kat taiping jaya pon..ye aa,bile balik untuk cuti time intern,masa banyak dihabiskan di rumah untuk melepaskan perasaan rindu yang meluap-luap dekat masakan mama dan juge suasana rumah yang amat tenang lagi damai..tiada stress~

erk...da dekat pukul 10.nak pegi mandi dulu..dan cube mengumpul semangat belajar untuk test minggu depan.moge-moge saya sentiasa tetap pendirian untuk study selepas mandi nanti,coz banyak benda yang melalaikan dalam laptop saya yang mampu mengubah niat baek saya...muahahahahahah~
 
posted by HidayahSham at 9:24 AM | Permalink |


2 Comments: