Thursday, May 15, 2008
kenangan lalu mengusik kalbu..huahuahua~
yeyeh..saya suda berada di rumah terchenta.tengahari tadi gerak balik tepeng.sungguh riang rasa di hati bila da berada di rumah.sangat tenang di samping makanan yang lazat dan enak2 belaka.huhuhu.tu yang paling best bile balik rumah.lunch mama buat ayam bakar+air asam.memang makan tak hengat dunia aa saya.dinner lak ayah buat burger,saya cuke!takde burger yang bole lawan burger yang ayah saya buat.huhuhuhu~


berbalik cite pasal cite saya sewaktu nak pulang ke rumah.saya drive dari UTP,masuk highway.huh,saya buat lawak time kat plaza tol nak masuk highway.time tu nak amik ticket aa sebab touch and go da abis credit,malas nak topup (padan muke...sape suh malas topup,kan da malu!).saya masuk tol jelapang.saya da bawak slow da bile nak dekat dengan plaza tol,tapi saya tak perasan yang saya tak turun gear.so bile da amik tiket,saya pon nak gerak masuk highway.tapi malangnya,dekat plaza tol tu jugak la enjin kete nak mati.sumenye gara2 saya tak tukar gear.check2 tengok,saya gune gear 3.patut le enjin mati.elok pulak kat plaza tol tu ade sorang mamat tu tegur saya bile enjin kete mati..die tegur kunun nak perli saya aa.what da hell,as if saya kesah je dia perli saya.walopon saya mengaku terasa malu la jugak,tapi such things happen kan.so buat ape nak perli2 orang laen.huh..i hate that kind of guy yang suka nak perli orang2 camtu,especially women la.menci..menci!


isk2,tibe2 emo pulak.tuka topic aa camni.tengah saya layan CSI kat AXN channel,tibe2 terdetik hati ni nak kobek balik harta2 peninggalan saya time dekat MRSM dulu.saya pon masuk bilik,amik 2 kotak dengan 2 files lalu saya duk bersila depan TV,kobek la benda2 alah ni.mula2 saya kobek files.bukak2 files,saya jumpe english articles yang student2 MRSMBP kene bace every morning.anyone yang satu MRSM dengan saya,do you still remember the name of that program,yang tiap2 pagi kita kene dengar article tu.sebelum start kelas mesti kene dengar then check article tu.saya lupa aa nama program tu.tapi yang pastinya,saya still simpan some of the articles.huhuhuhu~


then da puas kobek files,saya kobek pulak kotak2.first kotak saya kobek,saya jumpe dedication cards yang member2+adik2 homeroom kasi.antara member2 yang kasi dedication cards ialah cik Fara-D dan jugek Izzah a.k.a Chikas,Ira,Awoon, di samping adik2 junior (walopon ikutkan diaorang sebaya dengan saya...hakhak~) macam adik homeroom saya, Salwa,Syafa,Hanim,budak2 volleyball si PakCik,Liyana.time kacih kepada mereka yang sudi kasi dedication kat saya.huhuhuhu.ada jugak saya simpan surat2 dari senior2 yang rapat dengan saya.tapi yang tak bestnya,saya da lost contact dengan senior2.tatau camne nak contact diaorang balik.sedih sat...isk2~


selaen daripada tu,saya jugek jumpe nametag saya time sekolah rendah sampai la masuk MRSM.saya ada 3 nametag, 1 time sekolah rendah.time tu saya jadi penolong ketua pengawas,so kat nametag tu ade la title jawatan saya.hahaha,gila riak sat dengan jawatan saya dulu2.tapi bila da masuk sekolah menengah,saya low profile.tak pegang ape2 jawatan,kecuali time form 3 tiba-tiba saya kena jadi penolong ketua kelas.huishh,time tu takut wooo,sebab cikgu kelas saya,Puan Zarina cam agak garang aa.tapi naseb aa time saya jadi penolong ketua kelas,dia cam ok je dengan saya.miahahahaha.so kat SMKTT saya ada satu gak nametag,kaler grey.bila masuk MRSM,saya dapat satu lagi nametag.kat nametag tu ada nama dan jugak nombor maktab saya.nombor maktab saya 2002-243.


di samping nametag, saya jumpe gambar2 time dekat MRSM dan jugak kat SMKTT.tapi sayangnya gambar2 tu tak banyak sangat.ada gambar volleyball team,classmates time form 4 dan jugak form 5,gambar kat dorm,time takdak air (Aida,aku ada gambar ko!!!!huahuahuahua~).then jumpe birthday cards yang angah,ayah+mama,along,senior2 hantar.huaa...banyak rupenye benda2 yang saya simpan time kat SMKTT dengan MRSM.



sebenarnya,tujuan saya mengkobek kotak2 dan jugak files sebab saya nak cari balik buku akaun BSN saya yang hilang tah ke mana.dulu kat time stay kat MRSM,students kena ada akaun BSN.tapi sepanjang 2 tahun saya dekat MRSM,tak penah sekali pon saya gune buku akaun saya sebab bole kata tiap2 2 minggu je mama+ayah datang tengok saya dan jugak bagi duit.so takyah gune buku akaun untuk kuarkan duit dari bank.tu pasal la saya cam endah tak ndah jek pasal buku bank saya.tapi sekarang baru teringat sebab rasanya nak tutup akaun tuh.

bila tengok balik gambar2 zaman sekolah dulu,terasa banyak sangat perbezaan yang saya tengok especially member2 saya aa.saya rasa saya still cam dulu je,tak banyak berubah.huhuhuhu.tapi tengok member2,masing2 da makin ayu,ye la kan da umur 22 tahun.kalo tak ayu karang orang cakap tak pandai nak bergaya.cuma saya je tak terbukak hati lagi nak menjadi ayu dan lebih girly macam member2 saya.saya still suka pakai jeans and shirts.handbag sekali sekala aa pakai,tu pon kalo ade event.high heels at the moment is NO.baju kurung pon semester ni bole kira berapa kali saya pakai,yang pastinya tak lebih dari 5 kali.saya rasa cam...tak bersedia lagi kot untuk berubah.biar la orang nak kata ape,asalkan saya selesa dengan diri saya.maybe saya akan berubah,tapi bukan sekarang.bila da keje nanti kot,baru saya berubah.


esok ingat nak gi jalan-jalan kat lake garden time pagi.tu pun if saya terbangun pagi awal aa.kat sini cejuk aa..tak mampu nak bangun. huhuhuhu.saya nak titon dulu.saya nak cuba bangun awal esok pagi....miahahahaha~


p/s: indahnya kenangan lalu yang membuat saya rasa macam nak sangat kembali ke waktu dulu.....=)
 
posted by HidayahSham at 12:52 AM | Permalink |


6 Comments:


  • At May 15, 2008 at 1:31 PM, Blogger fara-D

    aku ingat program tu! ingat ingat!! takkan lupa....


    SEED program...pagi2 ada seed broadcast! gila best! haha

    SEED-Speak English EveryDay!

     
  • At May 16, 2008 at 3:33 PM, Blogger HidayahSham

    yup2!!
    itu program nama SEED!
    camne aa aku bole lupe.
    isk2..sgt nyanyok skrg.aiyok~
    thanx fara-D...ngehehehe!
    >_<

     
  • At May 17, 2008 at 9:24 PM, Blogger fara-D

    baru tingat ni, psl high heels.

    awak tau tak saya skang sangat suka pakai high heels? bukan yg stiletto heel nye type tu, itu mau bunuh diri namanya! kakaka!
    salu mummy i marah2 bila beli heels baru, satu sbb mmg tak elok pun pakai heels and kedua, sbb anak dia ni da mmg mcm klcc tp berangan nak beat gak height Sears Tower tuh! podah!!cari padah btoi!!hehehe

     
  • At May 18, 2008 at 12:00 AM, Blogger HidayahSham

    girl..
    as long as ur happy..
    it's not a big deal kot if u suke beli high heels.
    yg penting jln mesti mau jaga2.
    jgn tersilap langkah..nnt muke u merah..huahuahua..sempat pulak buat pantun 2 kerat...=P

    tp kwn hg yg sorg ni..
    mmg tak terbukak ati nk beli high heels lg.
    aku suke tengok..tp rase tak konfiden nk pakai kat public..
    hg tau la aku ni semekap..kang jatuh tergolek ding dong..mane aku nk sorok muke..dlm baju??dlm beg?
    owh tidak..im not ready yet..huaaa~

     
  • At May 18, 2008 at 2:19 AM, Blogger fara-D

    ahaha! high heels bukanlah satu kemestian kan....flat ka, heels ka, flip flop ka, kiter sume sama ja! kan!

     
  • At May 19, 2008 at 12:43 AM, Blogger HidayahSham

    ye2..btui kate2mu fara.
    tak kesah ape jenis kasut dipakai..
    kita sume serupa...
    (tapi if aku pakai heels,kemungkinan besar aku same tinggi dgn ko...kot!!)
    ngehehehe~