Wednesday, May 14, 2008
hijau menenangkan...hitam itu menawan
hua..dekat sebulan lebih saya tak update blog.bukan taknak update,tapi masa tak mengizinkan saya berbuat sebegitu.hidup sebagai final year student tidak seindah yang disangka-sangkakan.bila da masuk final year,keinginan belajar kadang2 makin berkurang.taktau kenapa.mungkin sebab beban belajar yang meningkat,terutama sekali FYP.saya berusaha untuk tidak tertekan dengan FYP,tapi usaha saya sia-sia semata.FYP ni,bila ada mood,baru best buat.bila takdak mood,terasa sungguh sakit untuk menyiapkannye.

taknak cite pasal FYP sebab next semester FYP 2 menanti saya.nak tak nak,kena redah je la.actually,saya baru plan nak update blog lepas habis final exams.ya rakan-rakan yang sudi membaca blog saya,sekarang saya sedang menduduki peperiksaan akhir yang baru je start hari isnin lepas.baru lepas 2 paper.tinggal lagi 3 paper.paper yang saya amik untuk semester ini adalah:


  • knowledge management & development (KMD),
  • strategic management (SM),
  • data mining & knowledge discovery (DM) ,
  • international business (IB),
  • advanced database systems (ADS)

hari isnin lepas paper KMD, rasanya ok kot.huhuhu..takleh nak comment lebih2.tapi Alhamdulillah,saya dapat jawab.petang tadi,paper SM.huaa....paper ni menyebabkan saya sangat2 bercelaru sebab takda gap between paper KMD dengan paper SM.so ape yang saya baca macam bercampur-baur.agak stress jugak aa time study.tapi syukur,saya boleh la jawab.results ok ke..tak ok ke, itu belakang cerita.janji 2 paper da lepas...ngehehehehe.

esok pagi,saya nak balik rumah saya di taiping bandar warisan terchenta.da lama rasanye tak balik rumah,dekat 3 minggu kot.rindu sangat suasana kat rumah,especially mama+ayah,syira budak ucuk...huhu.tak dilupakan segala jenis binatang peliharaan kat rumah...kucing2,ikan2,ayam2,burung2..huh,ape lagi yang saya tak sebut.biasa la kot,duduk kat area kampung.banyak la binatang peliharaan kat rumah tu.tapi saya suka binatang2 kecuali ade a few yang saya memang takut+geli.salah satunya adalah ular.saya tak suka ular.saya takkan berani pegang ular.if saya pegang,saya rasa saya mesti pengsan.erk...tanak pengsan.=\

ikut hati nak coret macam2 lagi,tapi saya amat mengantuk.takpe2,esok balik rumah boleh update lagi kan.huhuhu,nak babum da.

owh,lupa pulak.hari ni birthday sorang member saya yang sempoi, namanye Abdullah Haziq atau lebih mesra dengan gelaran Pakla.sempena hari jadi beliau,saya dan rakan-rakan belanja birthday-boy makan kat kedai.kami makan agak banyak kot...huhuhu.

seingat saya, yang kami order time makan tadik:

  • 2 ekor ikan 3 rasa,
  • sayur kailan masak ikan masin,
  • tom yam campur tapi taknak udang (requested by miss saza),
  • telur dadar

lepas makan...peyut masing2 amat boyot.huahuahua..takpe2,sekali sekala makan besar dengan rakan2.lepas ni tatau sempat lagi ke tak lepak macam ni dengan diaorang.

uisshhh...saya perlu berenti sekarang jugek.it's babum time!!
tratata everyone~


 
posted by HidayahSham at 2:35 AM | Permalink |


4 Comments: