Sunday, May 18, 2008
kelambatan kekemaskinian kebloggan..erk!
semalam saya ade banyak benda nak cite...tapi malangnya diri ini sungguh malas untuk menaip.jadinye saya bawak cite yang sepatutnya saya cite semalam ke hari ini.


16 May 2008

hari ni Hari Guru.jadi saya dan rakan2 pon berniat untuk berjumpe guru2 kami kat sekolah lama,SMKTT.saya,deela,zarina dan jugak fizah bersama-sama menuju ke sekolah lama kami,time tu dekat pukul 10 lebih.kami gi satu kete je sebab ramai member2 cancel last minute.

sampai2 jek kat sekolah,kami kene stop dekat main entrance sekolah,then zarina kua dari keta lalu berjumpa pak guard,sebab kitaorg nak parking kat dalam kawasan sekolah.ape kes nak parking kat luar,kami dulu ex-students situ.huahuahua.selamat pak guard lepas kami parking dalam.riso gak kut2 dia tak kasi.

jika dulu kami maseh bergelar student,kami dengan slumbernye masuk kawasan sekolah hanya berbekalkan tag nama sekolah.tapi sekarang,setelah 5 tahun kami menamatkan pengajian kami kat sekolah,kami masuk ke kawasan sekolah dengan menggunakan tag yang tertera perkataan 'PELAWAT'.huaaa,rasa sungguh asing kot pakai tag tu.rasa kami bukan ex-students situ jak.aisshhh..tapi demi guru2 kami,kami redah je aa pakai tag 'PELAWAT' tu lalu menjejaki guru2 kami.

seperti biase,kalo da ade event,mesti la buat dekat dewan.kami pon terus menghala ke dewan,sambil menyelit di antara student2.amboi mak,budak zaman sekarang sume tinggi2 melayut.saya rasa sungguh cikodeng bila lalu sebelah diaorang.ape la diaorang makan sampai boleh jadi tinggi camtu eh..isk2,musykil2.dalam dewan,kami nampak guru2 kesayangan kami tengah duduk kat area depan skali.bila da nampak jek guru2 kami,kami terus masuk dewan tanpa memperdulikan student2 laen.huhuhuhu...kate super senior.miahahaha.

kami terus salam guru2 kami,then sembang2 sat.kami sampai kat dewan,elok2 ja event pon abis.guru2 kami pon mengajak kami sambung bersembang dekat bilik guru.kami sekadar menurut kata2 guru,kunun2nya jadi murid mithali.hak2~sampai jak kat bilik guru,kami terus melepak di meja cikgu kelas saya time form 3 dulu a.k.a cikgu favorite saya.namanya Cikgu Zarina.seingat saya,Cikgu Zarina ajar saya Bahasa Melayu time form 3.saya suka Cikgu Zarina sebab dia sangat2 sempoi dan suke bersembang layan student2 dia yang suke bergosip cam kami.ngehehehehe.bile da berjumpe Cikgu Zarina,soalan wajib yang dia mesti tanye..'Kamu dah ade boyfriend ka belum??'....tu soalan yang Cikgu Zarina mesti tanye setiap kali saya pegi sekolah.huhuhu...saya maseh belajar kot,nak focus study dulu.selaen tanye soalan2 killer,Cikgu Zarina suke jugak kasi nasihat untuk student2 macam kami yang baru nak belajar hidup sebagai orang dewasa.TERIMA KASIH CIKGU!

selain Cikgu Zarina,saya jumpe Puan Shida,Puan Naimah,guru2 time saya form 1,ustazah yang kecil molek tapi saya terlupe name (isk,camne bule lupe??aiyok~) dan jugek guru2 yang laen.rasa macam saya still student sekolah bile jumpe guru2 saya.actually,saya suka zaman persekolahan saya.bagi saya,saya enjoy setiap saat zaman persekolahan saya..sungguh menghiburkan dan tak rasa banyak responsibility cam sekarang.huaaa~

dalam kul 12 lebih kami gerak balik,hantar zarina ke rumahnya,then saya,deela dan jugak fizah gi lunch kat borneo coffee cafe.saya cuke cafe ni sebab time tengahari dapat air free.saya order iced lemon tea.huhuhu..tak ke jimat cam tu.sambil lunch,kitaorang share cite pasal member2 yang tengah study,da nak abis study,baru keje,da keje,dan yang nak bertunang jugek.kejap je masa berlalu kan,rasanya macam baru tahun lepas saya abis SPM.tibe2 dapat cite member saya da nak bertunang.huhuhu...saya tumpang gembira bagi pihak member saya.nantik dapat la merasa makan nasik minyak...hoyeaaahhh!!

kami lepak sampai dalam kul 3 lebih,lepas tu baru la masing2 tau jalan nak balik rumah.huahuahua.bile da sampai rumah,saya layan tengok tv.huhuhu.so takdak la menda menarik jadi.

dalam pukul 6,saya tergerak hati nak buat dadih.beberapa hari sebelumnya saya ada beli dadih instant,yang powder tuh.beli yang perisa jagung.saya pon pi dapur,siapkan bahan2 yang perlu digunakan untuk membuat dadih.seingat saya,guna air,gula,susu cair dan bahan paling penting ialah serbuk dadih itu sendiri.mula2 saya campurkan air bersama dengan gula dan jugek susu cair.aiyok,part nak tunggu campuran ni mendidih amat la busan dan very time consuming.huhu..dekat 45 minit gak aa baru la campuran ni mendidih.

lepas da mendidih,saya terus tutup api dan campurkan sedikit demi sedikit serbuk dadih.part ni saya suke sebab bila masuk je serbuk dadih,warna campuran tu da bertuka ke warna kekuningan.sambil masukkan serbuk dadih,saya kene gaul campuran ni.gaul punye gaul,sampai la agak2 campuran tu da sebati,saya pon mula susun bekas untuk nak isi campuran dadih tadi.mama ade cup2 kecik,saya pon borrow aa dari mama.tapi tak cukup la pulak cup2 tu sebab bancuhan dadih tu agak banyak.saya pon sebat je tupperware kecik 2 ketul,masukkan bancuhan dadih dalam tupperware2.ye,dekat pukul 7 lebih baru settle keje membuat dadih.
lepas Isya',ayah test rasa dadih.ayah cakap rasa cam puding jak,bukan dadih.huhuhuhu,saya sengih jak.tapi ayah cakap ok la,dari tak penah buat langsung.saya sungguh berpuas hati dengan dadih yang saya da berjaya hasilkan.lepas ni nak try buat flavor laen pulak....=)

huaa...rasa amat mengantuk sebab hari ni buat banyak keja.nak babum da.
tratata.




 
posted by HidayahSham at 12:05 AM | Permalink |


2 Comments: