Saturday, May 24, 2008
i love digsby!
hari ni saya mencuba satu application baru which is Digsby..sumenye gara2 saya baca pasal application ni dekat blog Nad.jadi,secara tidak langsung Nad telah mempromote Digsby kepada saya.Arigato gozaimasu Nad!


saya nak cite banyak2 pasal application ni,ikutkan saya pon baru je guna starting today.tapi so far, saya berpuas hati dengan functions dalam Digsby.simply put, Digsby is a social network application yang quite similar to Yahoo Messenger as well as Gtalk.but what makes Digsby so interesting is that it the user can sign in to 7 different Instant Messenger (IM) accounts just by using this single application.contoh IM yang saya slalu guna sekarang ialah YM dan jugek GTalk. other than these 2 IMs, Digsby also support IMs such as AIM,MSN,ICQ,Jabber and Facebook Chat.Once i successfully logged in into Digsby account,saya akan online dekat YM dan jugek Gtalk simultaneously. isn't that great?tak payah susah2 bukak YM dan Gtalk.bagi saya,ini amat memudahkan!


selaen daripada tu,Digsby jugak ade function di mana kita akan dapat new email notifications if we receive any new emails.contohnya saya ada 2 emails, yahoo mail dan google mail.if sebelum ni saya kene check email account saya to make sure that whether i receive any new emails,sekarang tidak lagi sebab everytime ada jak email baru,Digsby akan terus bagi notification.


lagi satu benda saya suka pasal Digsby ialah saya boleh update Twitter through Digsby,saya tak perlu ke site Twitter,kena log in.menjimatkan masa dan jugek saya buleh update on the spot.saya suke!!


still,setiap benda kat dunia ni mesti ada kelemahan kan.Digsby pon buat masa ni ada 2 kelemahan yang agak ketara if nak dibandingkan dengan YM.one thing Digsby lacks of audibles,macam YM tu.emoticons ade,tapi macam tak best lak bile tak bole kasi audibles sebab audibles kan menarik,ade bunyik2 dan jugak animation skit.lagi satu benda yang kureng skit pasal Digsby kan ialah saya tak boleh BUZZ orang2 laen.huaa,cam susah kot nak bagi orang sedar yang saya pm dorang bila takde fungsi memBUZZ kat Digsby.agak kecewa jugak la bila ada 2 benda yang tak cukup kat Digsby.=\


tapi,secara keseluruhannya, saya boleh bagi 4 dari 5 bintang aa kat Digsby ni sebab functions dia memudahkan kehidupan saya sebagai seorang yang tak suka banyak page dalam 1 masa.lagging aa laptop ni.da aa RAM kecik...huaaa..erk, sat lagi merajuk jugak laptop kesayangan ni.gagagaga~


huhuhu..enough pasal Digsby.now nak cerita kerenah orang yang saya nampak time gi dinner dengan member2 baru kejap tadi.hari ni kitaorang makan dekat Tom Yam Tropika sebab dekat sikit dengan kampus,malas nak merayau jauh2.tengah kami duk tunggu order siap,kami pon layan la maen Royal Flush sambil menonton TV.time tu nak dekat pukul 9.saya da set dalam otak yang pukul 9 ada konsert final AF.saya pon berharap la ade orang tuka channel TV bila da pukul 9 nanti.dan sememangnya,tepat jak pukul 9,channel TV pon ditukar ke channel Astro Ria.hati saya riang jugak la sebab saya teringin nak tengok konsert final tu.tapikan bile start je montage konsert final AF kat TV,tibe-tibe saya terdengar alunan lagu dangdut yang amat la kuat dari kedai sebelah.kedai sebelah pon kedai makan jugak,tapi rasanya cam tak ramai orang lepak kat kedai tu.ramai orang lepak kat kedai yang kitaorang makan tadi.kedai sebelah layan karaoke siot.saya tak kesah if nak layan karaoke sebab kadang2 saye pon terfikir nak berkarok,tapi masalahnya sound dia kuat bebenor,sampai ilang suara kat TV kedai kitaorang makan tu.cume saya pelik 1 jek, bile iklan kat TV, elok je kedai sebelah senyap,tak dengar sape2 pon duk menyanyi ka,pasang lagu ka.tapi bile konsert AF sambung balik,dan dan tu jugak ada orang menyanyi,tak pon kedai sebelah akan pasang lagu ape2 aa.hurm,adakah ini salah satu cara kedai sebelah bersaing dengan kedai yang kami makan tadi??saya tak pasti,tapi yang saya tau saya amat la tertekan sebab saya tak dengar sound dari TV dan telinga saya macam bingit gara2 bunyi yang terlampau kuat dari kedai sebelah...lama2 boleh pekak kot.saya heran,cam mana orang kat taman perumahan kat situ boleh tahan bunyi kuat cam tu hari2.depa ni memang orang2 penyabar kot,tak macam saya,rasa panas jak satu badan...haisshhh~


bila kitaorang da abis makan,saya pon menjenguk la kat kedai sebelah,nak tengok sapa la jadi peserta tambahan untuk konsert final AF malam ni kan.tengok2,ada la sorang pakcik ni,rambut da beruban skit duk pegang mikrofon..time tu lagu baru nak start,dia pon duk ready aa nak nyanyi.saya geleng kepala je la...itu gelagat orang kan.


haha,siang tadik layan cite Mohabbatein dekat TV3.da lame tak layan cite hindustan.tapi yang peliknya bile saya tengok cite Mohabbatein tadik kan,saye duk gelak jek.maybe sebab saya duk bayang if real life,kita bole buat sebijik cam dalam cite tuh..bercinta bagai tak hengat dunia,i mean cam hidup ni semata-mata untuk bercinta jak.takdak matlamat laen..persoalannya,bolehkah cinta menampung kos hidup kita yang semakin meningkat,if kita duk ikut sangat perasaan cinta kita tuh?bagi saya,tak salah bercinta,tapi biar berpada-pada.jangan sampai sakitkan diri sendiri,lupa tanggungjawab kita.(huahua,cakap macam ada pengalaman jak saya ni....miahahahaha).


ok la..saya nak gi mandi.saya layan blog pon sebab nak rest dulu,tanak terus mandi lepas makan.ada orang cakap,kalo kita terus mandi lepas makan,nantik peyut jadi bun_ _ _.huuu,saya pon tak tau betul ke tak,tapi saya rasa tak selesa kalo time peyut tengah penuh.=]

Labels:

 
posted by HidayahSham at 10:03 PM | Permalink |


0 Comments: